Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Unijne organy ochrony prywatności wezwane do sprzeciwienia się płatnej usłudze Meta bez reklam

Europejskie organy ochrony prywatności powinny sprzeciwić się usłudze subskrypcji bez reklam Meta Platforms uruchomionej w Europie w listopadzie ubiegłego roku, ponieważ wymaga ona od użytkowników uiszczenia opłaty w celu zapewnienia im prywatności, co jest modelem prawdopodobnie kopiowanym także przez inne firmy, stwierdziło 28 organizacji.

Wspólny list w sprawie ochrony prywatności Maxa Schremsa, grupy NOYB, Irlandzkiej Rady Swobód Obywatelskich, Wikimedia Europe, Elektronicznego Centrum Informacji o Prywatności i innych do Europejskiej Rady Ochrony Danych (EDPB) pojawia się w momencie, gdy EDPB przygotowuje się do wydania w nadchodzących tygodniach wytycznych dotyczących modelu zgody lub płatności.

Nastąpiło to po tym, jak holenderskie, norweskie i hamburskie organy ochrony prywatności zwróciły się do unijnego regulatora prywatności z prośbą o opinię.

Meta utrzymuje, że usługa, która dotyczy Facebooka i Instagrama ma na celu zapewnienie zgodności z przepisami UE, aby dać użytkownikom wybór, czy ich dane mogą być gromadzone i wykorzystywane do ukierunkowanych reklam. Ci, którzy wyrażą taką zgodę, otrzymają bezpłatną usługę, która jest finansowana z przychodów z reklam.

Mark Zuckerberg podczas F8 2019

„Subskrypcja bez reklam uwzględnia najnowsze zmiany regulacyjne, wytyczne i orzeczenia wydane w ostatnich latach przez wiodące europejskie organy regulacyjne i sądy – powiedział rzecznik Meta. –
W szczególności jest to zgodne z kierunkiem wyznaczonym przez najwyższy sąd w Europie: w lipcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) zatwierdził model subskrypcji jako sposób, w jaki ludzie wyrażają zgodę na przetwarzanie danych w celu spersonalizowanej reklamy”.

28 organizacji ostrzegło, że inne firmy mogą pójść w ślady Mety.

„Jeśli »pay or okay« będzie dozwolone, nie będzie się ograniczać do stron informacyjnych lub sieci społecznościowych, ale będzie stosowane przez każdy sektor przemysłu z możliwością zarabiania na danych osobowych za zgodą – napisali w liście. –
W praktyce skutecznie podważyłoby to RODO, wysoki europejski standard ochrony danych i zmyłoby wszelkie realistyczne zabezpieczenia przed kapitalizmem nadzoru”, powiedzieli, odnosząc się do przełomowych zasad prywatności UE przyjętych w 2016 roku.