Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

UOKiK zarzuca Amazon EU wprowadzanie konsumentów w błąd

Polski urząd ochrony konsumentów oskarżył europejską jednostkę firmy Amazon o wprowadzające w błąd praktyki sprzedaży i dostawy, poinformował w środę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Urząd stwierdził, że konsumenci na polskiej stronie Amazona byli wprowadzani w błąd co do momentu zawarcia umowy sprzedaży, dostępności produktów, czasu dostawy i praw konsumenta, co w przypadku udowodnienia może skutkować karą dla Amazon EU w wysokości do 10% jej obrotu.

Według opublikowanego przez UOKiK oświadczenia Amazon EU traktował zamówienia, które otrzymał za pośrednictwem strony Amazon.pl, jako niewiążące do momentu potwierdzenia przez spółkę faktycznej wysyłki, pozostawiając sobie możliwość ich anulowania.

Używanie zwrotów takich jak „kup teraz” i „przejdź do kasy” może sugerować, że konsumenci dokonują zakupu i że transakcja następuje natychmiast po dokonaniu płatności — stwierdził UOKiK.

„Gdyby konsumenci wiedzieli, że złożenie zamówienia nie jest zakupem, a dostępność produktów i czas dostawy są jedynie szacunkowe, mogliby nie korzystać z usług tej firmy” – powiedział szef UOKiK Tomasz Chróstny.

Urząd zauważył, że warunki te były co prawda napisane na stronie Amazon.pl, ale ich czytelność i umiejscowienie utrudniały konsumentom ich odczytanie. Według urzędu, warunki gwarancji dostawy z możliwością otrzymania zwrotu pieniędzy w przypadku opóźnienia nie były łatwo dostępne dla konsumentów.

UOKiK podał, że we wrześniu 2021 r. wszczął procedurę wyjaśniającą w sprawie praktyk po skargach konsumentów.