Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w 2022 roku w Polsce

Jak zmieniła się wartość rynku telekomunikacyjnego w 2022 r., jakie usługi preferowali konsumenci i przedsiębiorcy? Zapraszamy do lektury raportu o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2022 r.

W 2022 r. przychody z tytułu wykonywania działalności telekomunikacyjnej spadły w stosunku do 2021 r o 0,4% i wyniosły 40,63 mld zł. Wydatki na inwestycje telekomunikacyjne kształtowały się na poziomie 11,24 mld zł, co oznacza wzrost wobec 2021 r. o 26,3%. Przychody z usług telefonii ruchomej wzrosły do 14,40 mld zł (o 7,6%). Liczba kart SIM również się zwiększyła (o 4,8%) i wyniosła 59,28 mln.

Rynek tradycyjnej telefonii stacjonarnej nadal traci na popularności. W 2022 r. z usług głosowych w sieci stacjonarnej korzystało 2,43 mln abonentów, co oznacza spadek o 10,7% wobec poprzedniego roku. Tradycyjne usługi telefoniczne wypierane są przez telefonię VoIP, którą w 2022 r. wybrało 2,85 mln Polaków.

Kolejny rok z rzędu wzrosła penetracja usługą szerokopasmowego internetu stacjonarnego. W 2022 r. z usługi skorzystało 63,2% gospodarstw domowych.

Wśród użytkowników internetu stacjonarnego 69,9% posiadało dostęp o przepływności minimum 100 Mb/s. Najpopularniejszą technologią stacjonarną były światłowody. Internet mobilny w postaci dedykowanych urządzeń typu modemy, karty, klucze, używany był przez 8,75 mln użytkowników. Wzrosła liczba abonentów i przychody z usług wiązanych. Najbardziej popularnymi pakietami, podobnie jak w poprzednich latach, były „telefonia ruchoma + internet ruchomy”.

Liczba abonentów usług telewizyjnych w 2022 r. pozostała na poziomie podobnym do poziomu z 2021 r. i wyniosła 10,83 mln. a przychody z usług wzrosły o 0,04 mld zł do wartości 6,79 mld zł. Najpopularniejszym typem dostępu do usług był dostęp satelitarny (47,6% udziału we wszystkich rodzajach dostępu).

Zgodnie z informacjami przedstawionymi w części raportu dotyczącej infrastruktury telekomunikacyjnej i zasięgów sieci, najwyższą penetrację internetu stacjonarnego o przepustowości co najmniej 100 Mb/s w budynkach miały województwa: podkarpackie (85%), śląskie (78%) i małopolskie (75%), a najniższą pomorskie (40%), warmińsko-mazurskie (43%) oraz zachodniopomorskie (46%). Najwyższe prędkości internetu mobilnego obejmowały osiem największych aglomeracji miejskich oraz większość miast powiatowych.

W raporcie przedstawiamy ponadto informacje o działalności operatorów hurtowych, zapewniających dostęp do swoich sieci przedsiębiorcom wykorzystującym je do świadczenia usług detalicznych. Otwarte hurtowe sieci szerokopasmowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Sieci operatorów hurtowych zostały doprowadzone do co najmniej 14,7 tys. miejscowości, co stanowi 28% wszystkich miejscowości w Polsce.

Zapraszamy do pobrania i lektury raportu.

 

https://itreseller.pl/rozmawiamy-z-fabio-capocchi-motorola-emea-mobile-business-group-general-manager-na-temat-przyszlosci-firmy-i-tego-jak-postrzegany-jest-polski-rynek-mobile/