Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Urzędnicy pytają Teslę o tweet Muska na temat funkcji monitorowania kierowcy 

National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) w poniedziałek poinformowała, że jest w kontakcie z Teslą w sprawie tweeta, który dyrektor naczelny Elon Musk napisał o funkcji monitorowania kierowców. 

 

Jak informuje Reuters, w grudniu 2021 r. NHTSA wszczęła dochodzenie w sprawie decyzji Tesli zezwalającej pasażerom na granie w gry na przednim środkowym ekranie dotykowym obejmującym 580 000 pojazdów w ramach „Play Passenger Play” pojazdu w związku z obawami dotyczącymi rozpraszania uwagi kierowcy. Wkrótce po rozpoczęciu dochodzenia przedstawiciel Tesli powiedział NHTSA, że przestaną zezwalać na granie w gry wideo na ekranach pojazdów, gdy samochody są w ruchu.

 

Tweet z 31 grudnia sugerował z kolei, że kierowcy, którzy przejechali ponad 10 000 mil, korzystając z systemu oprogramowania „Full Self-Driving” (FSD) Tesli, powinni mieć możliwość wyłączenia „steering wheel nag”, ostrzeżenia, które instruuje kierowców, aby przytrzymali kierownicę, aby potwierdzić, że są w stanie się skupić. Musk odpowiedział: „Zgadza się, aktualizacja pojawi się w styczniu”. NHTSA w poniedziałek przyznało, że „jest w kontakcie z Teslą w celu zebrania dodatkowych informacji”.

 

Associated Press poinformowało wcześniej o oświadczeniu NHTSA. Agencja bezpieczeństwa samochodowego potwierdziła, że pytania dotyczące tweeta Muska są związane z trwającym badaniem usterek w 830 000 pojazdów Tesli z systemem wspomagania kierowcy Autopilot i obejmującym zderzenia z zaparkowanymi pojazdami uprzywilejowanymi. NHTSA sprawdza, czy pojazdy Tesli nie sprzyjają rozpraszaniu uwagi kierowców.  Wcześniej wspomniane dowody sugerowały, że kierowcy w większości analizowanych wypadków przestrzegali strategii ostrzegania Tesli, która ma na celu zwrócenie uwagi kierowcy, co z kolei rodzi pytania o jej skuteczność.

 

Tesla sprzedaje oprogramowanie FSD o wartości 15 000 USD jako dodatek, który umożliwia pojazdom zmianę pasa ruchu i autonomiczne parkowanie. Uzupełnia to jego standardową funkcję Autopilota, która umożliwia samochodom kierowanie, przyspieszanie i hamowanie na swoich pasach ruchu bez interwencji kierowcy. Oba systemy wykorzystują funkcję monitorowania kierownicy.

 

W zeszłym miesiącu NHTSA poinformowała, że wszczęła dwa nowe specjalne dochodzenia w sprawie wypadków z udziałem pojazdów Tesli, w których podejrzewa się, że używane były zaawansowane systemy wspomagające kierowcę. Od 2016 roku NHTSA wszczęła ponad trzy tuziny specjalnych dochodzeń w sprawie wypadków Tesli, w których podejrzewano stosowanie zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, takich jak Autopilot, i zgłoszono 19 ofiar śmiertelnych.