Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

USA: czy hakerzy, którzy włamali się do kasyn gigantów MGM i Caesars, zaatakowali także trzy inne firmy?

Hakerzy, którzy w ostatnich tygodniach włamali się do gigantów kasyn MGM Resorts International i Caesars Entertainment, włamali się także do systemów trzech innych firm z branży produkcyjnej, handlowej i technologicznej.

Jak podaje Reuters, David Bradbury, dyrektor ds. bezpieczeństwa w firmie zarządzającej tożsamością Okta, powiedział, że pięciu klientów firmy, w tym MGM i Caesars, padło od sierpnia ofiarą grup hakerskich znanych jako ALPHV i Scattered Spider. W wywiadzie dla Reutera Bradbury nie podał nazw pozostałych firm, ale powiedział, że Okta współpracuje przy oficjalnych dochodzeniach w sprawie naruszeń.

Motywowana finansowo grupa hakerska ALPHV w piątek na swojej stronie internetowej zgłosiła włamanie do MGM i ostrzegła MGM przed dalszymi atakami, jeśli nie osiągną porozumienia. Nie jest jasne, jakiego okupu zażądał ALPHV.

Wygląda na to, że Scattered Spider współpracował z ALPHV nad najnowszymi atakami hakerskimi, stwierdził Bradbury, cytując badania przeprowadzone przez analityków bezpieczeństwa, którzy śledzili obie grupy.

W zeszłym tygodniu Mandiant Intelligence firmy Google wskazał Scattered Spider, grupę znaną również jako UNC3944, jako jedną z najbardziej destrukcyjnych grup hakerskich w Stanach Zjednoczonych. Bradbury powiedział, że opis taktyki grupy przedstawiony przez Mandianta jest zgodny z tym, co Okta zaobserwowała podczas ostatnich włamań.

MGM i Caesars straciły w zeszłym tygodniu wartość rynkową w związku ze spadkiem cen akcji, a MGM nie podniosła się jeszcze z powodu różnych zakłóceń w działalności swoich hoteli i obiektów gier od Las Vegas po Makau.

Firma Okta z siedzibą w San Francisco, która twierdzi, że ma ponad 17 000 klientów na całym świecie, świadczy usługi związane z tożsamością, takie jak uwierzytelnianie wieloskładnikowe, które pomaga użytkownikom bezpiecznie uzyskać dostęp do aplikacji i stron internetowych.

Bradbury powiedział, że liczne naruszenia, które wykryła u swoich klientów w zeszłym miesiącu, skłoniły firmę do wydania ostrzeżenia.

„Widzieliśmy, że wydarzyło się to w tak krótkim czasie i pomyśleliśmy, że powinniśmy zwrócić się do całej branży i wyjaśnić, co się tutaj dzieje” – powiedział.

Włamania rzuciły nowe światło na ataki oprogramowania ransomware, czyli włamania cybernetyczne, które każdego roku dotykają setek firm, od podmiotów świadczących opiekę zdrowotną po firmy telekomunikacyjne.

W ostatnim czasie Okta podała, że jej klienci w USA zgłaszali stały wzorzec ataków, podczas których hakerzy podszywali się pod pracowników firmy będącej ofiarą i przekonywali jej centrum pomocy technicznej ds. technologii informatycznych do zapewnienia im podwójnego dostępu.

„W ciągu ostatnich sześciu do dwunastu miesięcy konsekwentnie obserwowaliśmy wzrost liczby tego typu ataków” – powiedział Bradbury.