Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

USA: wraca temat wyboru widma dla technologii zapobiegania wypadkom pojazdów 

Federalna Komisja Łączności (FCC) zatwierdziła w poniedziałek wniosek agencji stanowych USA, niektórych producentów samochodów, uniwersytetów i innych jednostek o wykorzystanie widma do wdrożenia technologii pojazdów połączonych w celu zapobiegania wypadkom, zwłaszcza na skrzyżowaniach. 

Jak informuje Reuters, blok widma 5,9 GHz został zarezerwowany w 1999 r. dla producentów samochodów w celu opracowania technologii komunikacji między pojazdami w celu uniknięcia wypadków, ale do tej pory był w dużej mierze niewykorzystany.

Wniosek o zwolnienie z korzystania z tak zwanej technologii Cellular Vehicle-to-Everything (C-V2X) został złożony pod koniec 2021 r. przez Volkswagena, Audi, Ford Motor Co, Jaguar Land Rover, departamenty transportu stanów Utah i Virginia, Harman International, Panasonic Corp i inne podmioty.

FCC głosowała w 2020 r. Za przesunięciem 30 megaherców z 75 MHz zarezerwowanych dla dedykowanej komunikacji krótkiego zasięgu do C-V2X, jednocześnie przenosząc pozostałe 45 MHz do użytku przez Wi-Fi. Producenci samochodów sprzeciwili się podziałowi ze względów bezpieczeństwa, podczas gdy główne firmy kablowe, telekomunikacyjne i zajmujące się dostarczaniem treści twierdzą, że widmo jest niezbędne do wspierania rosnącego wykorzystania Wi-Fi.

Badania rządowe pokazują, że technologia ta, jeśli będzie szeroko stosowana w pojazdach w USA, może zapobiec co najmniej 600 000 wypadków rocznie. Hilary Cain, urzędniczka Alliance for Automotive Innovation nazwała te starania „rewolucyjną bezprzewodową technologią bezpieczeństwa, która pozwala pojazdom widzieć za rogiem, rozmawiać z innymi pojazdami i komunikować się – w czasie rzeczywistym – z pieszymi, rowerzystami, sygnalizacją świetlną i infrastrukturą”.

National Highway Traffic Safety Administration oszacowała w zeszłym tygodniu, że w wypadkach drogowych zginęło 42 795 osób, co oznacza spadek o 0,3% w porównaniu z 2021 r., ale wciąż wyższy niż w jakimkolwiek innym roku od 2005 r.

„Ponieważ liczba ofiar śmiertelnych na drogach naszego kraju wciąż rośnie, bardzo ważne jest, abyśmy zmaksymalizowali wykorzystanie technologii pojazdów podłączonych do sieci, aby zapewnić wbezpieczeństwo wszystkim użytkownikom dróg” – powiedziała Laura Chace, CEO Intelligent Transportation Society of America. Chace wezwała do sfinalizowania przepisów, aby „ustanowić ramy pewności regulacji widma, które umożliwią inwestycje i wdrażanie tych ważnych rozwiązań bezpieczeństwa”.

Amerykańscy senatorowie Gary Peters i Cynthia Lummis w lutym wezwali FCC do realizacji wniosków o zwolnienie, mówiąc, że „technologia jest gotowa ratować życie (i) utoruje drogę dla przyszłości infrastruktury samochodowej i transportowej”.