Usługi 5G najbardziej pożądaną przez konsumentów usługą sieci 5G (FWA – Fixed Wireless Access), konsumenci są skłonni zmienić dostawcę, aby je uzyskać! Wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę Nokia.
Nowe badanie przeprowadzone przez Nokię pokazało, że stacjonarny dostęp bezprzewodowy 5G (FWA – Fixed Wireless Access) jest najbardziej pożądaną przez konsumentów usługą sieci 5G. Badanie, przeprowadzone przez Parks Associates, objęło 3000 osób w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Korei Południowej. Jego celem było sprawdzenie zrozumienia przez konsumentów zasad funkcjonowania sieci nowej generacji, a także popytu na usługi 5G w sześciu różnych przypadkach zastosowania. Były to m.in. autonomiczne pojazdy, monitoring wideo i technologie immersyjne. Badanie potwierdza, że operatorzy telefonii komórkowej mają możliwość konkurowania z dostawcami usług szerokopasmowych, oferując usługi FWA dla gospodarstw domowych i przedsiębiorstw.
Aż 76 proc. wszystkich respondentów uznało FWA za najbardziej atrakcyjne komercyjne zastosowanie 5G. Należy zaznaczyć, że 66 proc. ankietowanych osób zadeklarowało też, że wykupiłoby abonament na taką usługę, gdyby kosztowała tyle samo, co ich obecny dostęp do Internetu szerokopasmowego i zapewniała taką samą lub lepszą jakość. Co więcej, aż 41 proc. badanych miało dostęp do usług szerokopasmowych tylko jednego dostawcy, przy czym wielu wskazywało na brak jakiejkolwiek alternatywy. Pokazuje to więc możliwości, jakie stoją przed operatorami telefonii komórkowej w zakresie usług FWA, stanowiące realną konkurencję do tradycyjnych usług szerokopasmowych.
– Fixed Wireless Access to bardzo atrakcyjny przykład zastosowania 5G na wczesnym etapie wdrażania sieci nowej generacji, zwłaszcza w przypadku zdalnej instalacji. Operatorzy muszą podjąć świadomą decyzję o tym, jak zainwestować w tę technologię i na jakim obszarze geograficznym – powiedział Josh Aroner, wiceprezes Nokii ds. marketingu i komunikacji z dostawcami usług telekomunikacyjnych.
Badanie zostało przeprowadzone jeszcze przed globalną pandemią COVID-19, która zmusiła świat do pracy i nauki w domu. Niemniej zbiegło się ono w czasie z rosnącym zapotrzebowaniem konsumentów na lepszej jakości połączenia wideo. Dzięki temu potwierdzono wśród respondentów, rzeczywistą potrzebę dostępu do wysokiej jakości, nieprzerwanego połączenia wideo. Aż 90 proc. z nich wskazało to jako bardzo istotny aspekt sieci 5G.
Chociaż obecna wiedza na temat 5G jest nadal dość niska – tylko połowa konsumentów potwierdza przynajmniej minimalną zjajomość technologii – atrakcyjność nowej sieci rośnie wraz z jej zrozumieniem. 80 proc. osób dobrze zaznajomionych z jej działaniem uznaje ją za bardzo atrakcyjną. Wśród osób, które zadeklarowały niską znajomość technologii 5G, wynik ten wyniósł zaledwie 23 proc. Ponadto, ponad połowa właścicieli smartfonów twierdzi, że prawdopodobnie zmieni operatora, jeśli ich obecny dostawca nie zaoferuje im 5G w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
https://itreseller.pl/itrnewkomisja-europejska-poinformowala-ze-polska-w-ramach-europejskiego-funduszu-na-rzecz-inwestycji-strategicznych-efis-otrzymala-44-mld-euro-z-szansa-na-223-mld-euro-inwestycji/