VISA: Polacy ufają AI bardziej niż w zeszłym roku

Jak wynika z badań konsumenckich firmy Visa, światowego lidera płatności cyfrowych, zaufanie do sztucznej inteligencji wzrasta w naszym kraju. Nieco ponad 1/3 polskich konsumentów twierdzi, że zwiększyło się ono w porównaniu do zeszłego roku.

Ponad 1/3 polskich konsumentów twierdzi, że ufa sztucznej inteligencji w większym stopniu niż rok temu. Ponad 2/5 z nich twierdzi, że może ona mieć pozytywny wpływ na ich dom i życie osobiste, a podobny odsetek zgadza się z twierdzeniem, że AI poprawić bezpieczeństwo procesów stosowanych w bankowości i płatnościach internetowych. W materiale wskazano, że młodsze pokolenia są dodatkowo otwarte na nowe rozwiązania technologiczne.

„Sztuczna inteligencja nie tyle zmienia całe sektory gospodarki na świecie, co wręcz je rewolucjonizuje. Sektor płatności jest na czele tych zmian. Jak wynika z naszego badania, polscy konsumenci są coraz bardziej otwarci na wykorzystanie tej technologii. Co więcej, ponad 50% Polaków wskazało, że alerty wykrywające oszustwa są najbardziej pomocną funkcją AI w obszarze zarządzania finansami osobistymi” – powiedział dyrektor generalny Visa w Polsce Adrian Kurowski, cytowany w komunikacie.

W badaniu notatce do wyników wspomniano o szacunkach, wedle których Europejczycy mogliby zaoszczędzić nawet 250 mld euro każdego roku, gdyby do zarządzali swoimi finansami przy użyciu cyfrowych narzędzi.

W badaniu wskazano, że w kontekście automatyzowania procedur związanych z finansami, 30% Polaków pozwoliłoby na to, żeby sztuczna inteligencja składała w ich imieniu wnioski kredytowe, o ile zapewnione byłoby bezpieczeństwo tego procesu. Wyniki pokazują, że młodsze roczniki są bardziej otwarte na takie opcje niż osoby z grupy 65+. 30% osób w wieku 18-34 lat mogłoby powierzyć AI obsługę wniosku o kredyt hipoteczny, az kolei 1/4 Polaków zaufałaby sztucznej inteligencji w kwestii opłacania comiesięcznych rachunków.