Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Vodafone Group, światowy lider w branży telekomunikacyjnej, za pomocą platformy SAP S/4HANA ujednolicił 85% procesów biznesowych w 24 krajach.

Wiele międzynarodowych przedsiębiorstw stawia na jeszcze szybszy rozwój globalny. Aby skutecznie zarządzać firmą na wielu rynkach i na różnych kontynentach, niezbędne są cyfryzacja i automatyzacja kluczowych procesów biznesowych. Vodafone Group, światowy lider w branży telekomunikacyjnej, obsługujący ponad 300 milionów klientów i zatrudniający przeszło 100 tysięcy pracowników na świecie, za pomocą platformy SAP S/4HANA ujednolicił 85 proc. procesów biznesowych w 24 krajach i zautomatyzował 60 proc. najważniejszych operacji.

 

Wszystkie światowe badania pokazują przyspieszenie cyfryzacji i automatyzacji oraz zwiększanie wydatków na IT. Najnowsze prognozy Gartnera przewidują, że globalne nakłady na technologie IT w 2022 roku wyniosą 4,5 bln dolarów, co oznacza wzrost o 5,5 proc. w stosunku do 2021 roku. Według analiz 66 proc. respondentów planuje inwestować w 2022 w cyberbezpieczeństwo i bezpieczeństwo informacji. Z kolei 51 proc. badanych wskazało wydatki na business intelligence/analitykę danych, a 48 proc. na platformy chmurowe.

 

Telekomunikacja skazana na rozwój

Czy jakaś współcześnie rozwinięta technologia zmieniła świat bardziej niż smartfon? Każdego dnia ponad 300 milionów ludzi na świecie, korzystając z inteligentnych telefonów i usług mobilnych, udostępnianych przez Vodafone Group, rozmawia z przyjaciółmi, nagrywa filmy, sprawdza pocztę elektroniczną czy robi zakupy. Grupa Vodafone, chcąc rozwinąć swoje usługi telekomunikacyjne i osiągnąć ambitne cele ekspansji, musiała usprawnić procesy wewnątrz organizacji. Tempo rozwoju marki spowodowało bowiem powstanie niespójnych praktyk w różnych oddziałach, co przełożyło się na problemy w całej grupie.

W ostatnich latach Vodafone rozwijała się, aby wzmocnić swoją ofertę i rozszerzyć działalność na nowe regiony geograficzne. Musieliśmy działać jako jedna globalna organizacja i wprowadzać dalsze innowacje w całej firmie. Aby to osiągnąć, zarządzaliśmy grupą w sposób spójny, koncentrując się przede wszystkim na technologii cyfrowej. – podkreślił Ignacio Garcia, dyrektor ds. informatyki korporacyjnej w Vodafone Group.

 

Migracja do SAP S/4HANA kluczowym zadaniem

Rozwiązaniem dla osiągnięcia globalnej spójności procesów wewnątrz grupy okazała się migracja rozproszonych systemów IT do platformy S/4HANA, co pozwoliło uspójnić środowisko IT Vodafone. SAP S/4HANA jest obecnie technologicznym centrum zarządzania organizacją, między innymi jej finansami, HR, sprzedażą, zakupami oraz marketingiem. Dzięki platformie SAP, kluczowe obszary działalności zostały zdigitalizowane i uporządkowane w Vodafone Group.

 

Rosnące z każdym miesiącem tempo cyfryzacji różnych sfer naszego życia i przenoszenie coraz większej liczby codziennych aktywności do sfery mobile jest ogromną szansą dla firm telekomunikacyjnych. Z drugiej strony, zaburzone przez pandemię COVID-19 łańcuchy dostaw oraz rosnące wymagania klientów telekomów, dotyczące poziomu obsługi konsumenckiej, wywierają ogromną presję na podwyższanie standardów organizacyjnych w branży telekomunikacyjnej. W tym kontekście, decyzja Vodafone o inwestycji w SAP S/4 HANA, dzięki której grupa mogła nie tylko zestandaryzować kluczowe procesy biznesowe, ale i znacząco podnieść poziom ich automatyzacji, wydaje się całkowicie naturalna. Uspójnione środowisko IT z cyfrowym rdzeniem S/4 HANA zapewnia każdej organizacji niezbędną optymalizację i wspiera ją w odpowiadaniu na zapotrzebowanie klientów oraz zmiany w otoczeniu biznesowym.- Piotr Ferszka, wiceprezes zarządu, dyrektor sprzedaży ds. kluczowych klientów w SAP Polska.

 

Standaryzacja i automatyzacja w rozkwicie

Dzięki SAP S/4HANA, grupa Vodafone mogła przyspieszyć tempo innowacji technologicznych, zdigitalizować kluczowe obszary działalności, wykorzystując takie rozwiązania jak SAP SuccessFactors, SAP Ariba i SAP Concur, których rdzeniem jest właśnie S/4 HANA. Ta szeroko zakrojona transformacja cyfrowa objęła ponad 20 krajów. Rezultatem zastosowania w Vodafone Group rozwiązań SAP jest standaryzacja ponad 80 proc. kluczowych procesów biznesowych i zwiększenie poziomu ich automatyzacji do ponad 60 proc.

 

Standaryzacja i automatyzacja pomagają Vodafone osiągnąć, między innymi, synergię kosztów, uwalniając pracowników od ręcznej analizy danych, co z kolei pozwala im koncentrować się na oczekiwaniach klientów. Vodafone wykorzystuje również odpowiednie rozwiązania digitalowe w takich obszarach, jak HR, zarządzanie podróżami służbowymi, procurement czy optymalizacja łańcuchów dostaw. Firma wprowadziła jeden model przetwarzania danych, który jest standardem w całej grupie.

 

 

https://itreseller.pl/it-reseller-nr-341/