Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Volvo pracuje nad samochodem, w którym przednia szyba będzie ekranem rozszerzonej rzeczywistości.

Volvo od dawna należy do najbardziej innowacyjnych firm samochodowych na świecie, zwłaszcza jeśli chodzi o wprowadzanie najnowszych technologii bezpieczeństwa. Teraz jednak nowy pomysł szwedzkiej firmy to raczej futurystyczny „gadżet” niż kolejna rewolucja w zakresie bezpieczeństwa – a mimo to brzmi znakomicie. 

Volvo ogłosiło partnerstwo ze Spectralics, izraelskim start-upem, który pracuje nad udoskonaleniem tradycyjnej technologii wyświetlania „heads-up”. Spectralics pracuje z wielowarstwową cienką folią łączącą (MLTC), którą można osadzić na przedniej szybie samochodu, aby zamienić całe okno w duży wyświetlacz rzeczywistości rozszerzonej (AR). Ale po co AR w samochodzie?

Jak podaje Volvo, celem tej technologii jest wspomaganie kierowcy poprzez identyfikowanie np. potencjalnych zagrożeń w obszarze w bezpośrednim sąsiedztwie miejsca, w którym jedzie samochód. Według Volvo technologia jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju, ale zainwestowała we współpracę z Spectralics, ponieważ firma jest przekonana, że technologia ta ma potencjał, aby uczynić samochody bezpieczniejszymi i „zrewolucjonizować wrażenia z jazdy”. Współpraca z Spectralics opiera się o program Volvo Cars Tech Fund. Został on uruchomiony w 2018 roku i inwestuje w start-upy technologiczne o wysokim potencjale. Koncentruje swoje inwestycje na strategicznych trendach technologicznych zmieniających branżę motoryzacyjną, takich jak sztuczna inteligencja, elektryfikacja i autonomiczna jazda.

„Spectralics to ekscytująca firma z technologią, która jest naprawdę obiecująca”, powiedział Henrik Green, dyrektor ds. produktu w Volvo Cars. „Wspierając ich rozwój, możemy wykorzystać potencjał ich produktów w przyszłych samochodach Volvo.”

Pomysł jest z pewnością interesujący. Technologie znane z IT coraz częściej goszczą na pokładach samochodów i AR z pewnością ma ku temu potencjał. Swoisty HUD na przedniej szybie może być dobrym pomysłem chociażby dla nawigacji i komunikatów. Najważniejsze, by nie rozpraszał kierowców, ale spełniał swoją rolę.