Volvo Tech Hub wkracza w drugi rok działalności w Polsce

W połowie marca Volvo Tech Hub w Krakowie celebrował pierwszą rocznicę działania. Przy tej okazji zorganizowano meet-up, czyli spotkanie dla potencjalnych pracowników poszukujących nowych wyzwań zawodowych na lokalnym rynku. Uczestniczyło w nim ponad 300 programistów. To kolejne wydarzenie związane z rozwojem polskiego oddziału globalnych struktur Volvo.

W krakowskim centrum pracuje obecnie 100 inżynierów – specjalistów IT oraz najnowszych technologii. Docelowo ma ich być ponad pięciuset. Właśnie w związku z planami wzrostu zatrudnienia firma zawarła umowę najmu docelowej siedziby w Krakowie. Według ekspertów to największa transakcja na rynku komercyjnych nieruchomości biurowych w ciągu ostatnich 12 miesięcy w tym mieście.

Strategiczne zaangażowanie Volvo Cars w Polsce oraz działania związane z rozwijaniem obecności zostały dostrzeżone przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Podczas uroczystej Gali Inwestora, która odbyła się na początku marca, firma Volvo otrzymała nagrodę w kategorii największa inwestycja R&D w 2023 roku. Podczas uroczystej gali prezes PAIH Andrzej Dycha oraz Wiceminister Rozwoju i Technologii Jacek Tomczak zgodnie podkreślali, jak atrakcyjnym do inwestowania i prowadzenia biznesu miejscem jest Polska, co potwierdza marka Volvo, rozwijając działalność swojego Tech Hub’u w Krakowie.

 

 

Volvo zostało docenione za realizację strategii mającej na celu stanie się w pełni elektryczną marką, odpowiadającą najnowszym potrzebom rynku motoryzacyjnego XXI wieku. A na tym polu są nimi wdrożenia technologicznych innowacji, za sukcesem których stoi zaawansowane oprogramowanie komputerowe, które można na bieżąco aktualizować.

Tech Hub, który został uruchomiony przez Volvo w ubiegłym roku w Krakowie to ważny krok w kierunku rozwoju rynku samochodów elektrycznych, ponieważ pozwala koncernowi zwiększyć tempo wdrażania innowacji. Dotyczą one zarówno systemów bezpieczeństwa czy oprogramowania odpowiadającego za autonomiczną jazdę, ale także funkcji związanych z łącznością nowej generacji.

Volvo Cars konsekwentnie realizuje strategiczne cele, zgodnie z którymi chce stać się liderem w dziedzinie nowych technologii oraz marką samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym do 2030 roku. Wyróżnienie firmy nagrodą w kategorii największa inwestycja R&D jest dowodem na to, że skala działalności Volvo przybliża ją do realizacji tego celu.

 

„HP Amplify Partner Conference 2024 doskonale pokazuje, jak ważny jest dla nas kanał partnerski” – podkreślił Paweł Miszkiewicz, Dyrektor Kanału Partnerskiego HP Inc Polska