W 2022 roku spadła liczba dostarczanych paneli do monitorów.
TrendForce informuje, że dostawy paneli monitorów prawdopodobnie wyniosą łącznie w 2022 roku około 158 milionów sztuk, co oznacza spadek o 8,8% rok do roku. Dane z ostatniego kwartału roku są szacunkowe.
Zgodnie z badaniem TrendForce panele monitorów odnotowały dużą korektę sprzedaży w dół. Działo się to później niż w przypadku paneli dla TV i notebooków. W przypadku paneli TV faza korekty rozpoczęła się już w 3Q21. W przypadku notebooków, gwałtowny spadek dostaw miał miejsce w 2Q22. Ponieważ korekta ma miejsce w późniejszym czasie, ewentualne odbicie nastąpi również w bardziej odległym czasie w przyszłości. Ponieważ producenci monitorów nadal utrzymują zbyt wysoki poziom zapasów paneli, przewiduje się, że dostawy paneli monitorów ponownie spadną o około 5,3% kwartał do kwartału w 1Q23.
Patrząc dalej, już w 2Q23, poziom zapasów powróci do bardziej optymalnego poziomu dla marek i kanałów. Wraz ze zbliżającym się nadejściem tradycyjnego szczytu sezonu w 2H23 przewiduje się, że dostawy paneli monitorów wzrosną do około 35,7 miliona sztuk w 2Q22, a tym samym powrócą do średniego poziomu dostaw z analogicznego okresu z ostatnich lat przed pojawieniem się pandemii (tj. od 2016 do 2019). Ponadto, ponieważ liczba dostaw za 1Q23 będzie niską bazą do porównań, liczba dostaw w 2Q23 będzie cechować się wysokim wzrostem kwartalnym. W drugiej połowie 23 roku, oczekuje się, że globalna inflacja spadnie, a chińska gospodarka ma przejść ożywienie w związku z poluzowaniem ograniczeń związanych z pandemią. W związku z tym dynamika podaży i popytu na rynku paneli monitorów będzie prawdopodobnie przebiegać według zwykłych wzorców sezonowych.
Na podstawie śledzenia przesyłek paneli przez TrendForce, dostawy paneli monitorów zaczęły spadać po osiągnięciu szczytu w 4Q21 i oczekuje się, że osiągną najniższy poziom w 1Q23. Po powrocie poziomu zapasów do poziomu optymalnego dla całego łańcucha dostaw, marki odzyskają impet zakupowy. Następnie dostawy paneli monitorowych pójdą w górę nad kwartałami. TrendForce przewiduje obecnie, że w 2023 roku całkowita liczba sztuk wyniesie 149 milionów sztuk, wykazując spadek tempa wzrostu r/r o 5,8%.