Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

W 2023 roku tablety sprzedawały się wyraźnie słabiej. Czwarty kwartał nie uratował sytuacji.

Tablety, których swoisty renesans obserwowaliśmy podczas pandemii, sprzedawały się w 2023 roku słabo. Analitycy z Canalys podjęli próbę wyjaśnienia dlaczego. 

Według najnowszych danych Canalys, światowe dostawy tabletów spadły o 11% rok do roku w IV kwartale 2023 roku, osiągając łączną liczbę 37,8 miliona sztuk. Całkowita liczba tabletów dostarczonych w roku 2023 wyniosła 135,3 miliona, co oznacza 10% spadek w porównaniu z 2022 rokiem. Kluczowymi rynkami napędzającymi adopcję tabletów były Chiny i Indie, co przeciwdziałało panującej stagnacji w innych częściach świata.

Pomimo wielu działań na świecie, mających np. na celu tworzenie zestawów z telefonami, spadek był zauważalny. Miało to przyspieszyć pozbywanie się zapasów starszych modeli tabletów. Jednocześnie analitycy wskazują na fakt, że rok 2024 może być dla tabletów lepszy. Nowe modele zaprezentowane przez TCL i Lenovo na targach CES 2024 oraz spodziewana aktualizacja portfolio Apple mają wzmocnić ów rynek.

W IV kwartale 2023 roku na rynku tabletów wpływała pozytywnie skuteczność chińskich producentów. Huawei osiągnęło znakomity wzrost dostaw o 95%, zajmując trzecie miejsce w rankingu producentów. Apple utrzymało swoją czołową pozycję pomimo spadku o 24% rok do roku, dostarczając 14,8 miliona iPadów w kwartale. Samsung zajął drugie miejsce z dostawą 6,8 miliona sztuk, odnotowując 11% roczny spadek. Lenovo spadło na czwarte miejsce, ale odnotowało wzrost dostaw o 15%, zyskując ponad 2 punkty udziału w rynku rok do roku. Amazon zamyka pierwszą piątkę ze spadkiem o 44% rok do roku i dostawą 2 milionów tabletów.