„W obecnej sytuacji rynkowej osiągamy przyzwoite wyniki” – ocenił wyniki z ostatniego kwartału Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Grupy Komputronik

Komputronik kończy trudny dla branży rok z niezłym wynikiem ostatniego kwartałuZgodnie ze wstępnymi wynikami, Komputronik zamknął 31 marca drugie półrocze roku obrachunkowego przychodem ze sprzedaży w wysokości 843 398 tys. zł i zyskiem operacyjnym na poziomie 9 923 tys. zł. W czwartym kwartale przychody wyniosły 397 740 tys. zł, a zysk operacyjny sięgnął niemal 2,2 mln zł.

Kluczowymi kategoriami produktowymi, które przyczyniły się do wygenerowania zysku były laptopy, smartfony, komputery PC oraz rozwiązania smart. Komputronik był też jednym z wiodących realizatorów rządowego programu „Laptop dla nauczyciela”. Istotny wpływ na wyniki miała poprawa efektywności działań w całym procesie sprzedaży omnichannel oraz prowadzenie skutecznych działań marketingowych, które przełożyły się na zwiększenie ruchu w sklepach stacjonarnych i internetowym.

 

Na naszą sytuację w ubiegłym roku finansowym negatywny wpływ miały słabsze wyniki w pierwszym półroczu spowodowane kryzysem, który dotknął całą branżę. Od wiosny 2023 wszyscy zmagaliśmy się ze spadkami sprzedaży wynikającymi z nadwyżek dostaw od producentów sprzętu, okresowym nasyceniem rynku oraz silnym strumieniem importu równoległego elektroniki przez niezależne podmioty z krajów, gdzie kryzys krajowej sprzedaży elektroniki jest znacznie dotkliwszy, m.in. Niemcy, Czechy, Austria. Na te negatywne zjawiska zareagowaliśmy już w połowie ubiegłego roku kalendarzowego m. in. obniżając niektóre rodzaje kosztów i wprowadzając działania poprawiające rentowność sprzedaży wielu linii produktowych. Dzięki temu poprawiliśmy wyniki w trzecim i czwartym kwartale i – ostatecznie – osiągamy w obecnej sytuacji rynkowej przyzwoite wyniki” – ocenia Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Grupy Komputronik.

 

Kluczowymi kategoriami produktowymi, które przyczyniły się do wygenerowania zysku były laptopy, smartfony, komputery PC oraz rozwiązania smart. Komputronik był też jednym z wiodących realizatorów rządowego programu „Laptop dla nauczyciela”. Istotny wpływ na wyniki miała poprawa efektywności działań w całym procesie sprzedaży omnichannel oraz prowadzenie skutecznych działań marketingowych, które przełożyły się na zwiększenie ruchu w sklepach stacjonarnych i internetowym.

Firma w mijających miesiącach skupiła się na dotarciu ze swoją ofertą do młodszej grupy odbiorców, dla której branża technologiczna jest niezwykle istotna. Komputronik realizuje swoją politykę komunikacyjną podkreślając obecność w ofercie najnowszych i najpopularniejszych produktów technologicznych wspartych atrakcyjnymi produktami finansowymi takimi, jak raty 0% lub modele subskrypcyjne oraz umożliwiając zakupy w korzystnych promocjach, dzięki którym klienci podczas zakupów zyskują dodatkowe korzyści.

 

Dostrzegamy zmieniające się zachowania klientów z pokolenia Z, a także potrzeby najmłodszych Alf, które zwracają większą uwagę na efektywne kosztowo modele subskrypcyjne i usługi serwisowe, rozwiązania smart umożliwiające oszczędności przy równoczesnej dbałości o planetę oraz sprzęty wykorzystujące sztuczną inteligencję. Prognozujemy, iż najbliższe kwartały będą silnie nastawione na wymianę urządzeń w związku ze zmieniającą się technologią. Komputronik jest gotowy zarówno z ofertą produktową, jak i usługową by sprostać tym oczekiwaniom, a sprawdzony i przyjazny model omnichannel zapewni wygodę zakupów nawet najbardziej wymagającym z klientów” – podkreśla Wojciech Buczkowski.

 

Na wynik finansowy netto Komputronik SA wpływ cały czas ma tzw. efekt odwracania dyskonta wierzytelności, czyli wykazywany jedynie bilansowo koszt finansowy, który w całym roku obrachunkowym obniżył wynik o niemal 6,5 mln zł. Spółka płynnie i terminowo realizuje wszystkie postanowienia układu. Ostateczny raport z wynikami finansowymi za poprzedni rok obrachunkowy Spółka opublikuje 28 czerwca 2024.

 

UOKiK i Policja w siedzibie jednego z ważnych producentów smartfonów i jego dwóch dystrybutorów