W październiku 2021 Apple sprzedało w Chinach więcej smartfonów niż jakakolwiek inna firma. Czyżby chińscy giganci zaczęli hamowanie?
Apple było największą marką smartfonów w Chinach w październiku 2021 roku. To pierwsza taka sytuacja od 2015 roku.
Jak donosi Counterpoint Research, Apple zanotował w ostatnim czasie rewelacyjny wzrost w Chinach i ostatecznie przeskoczył dotychczasowego lidera, vivo. To pierwszy taki sukces Apple w Chinach od grudnia 2015 r., zgodnie z Market Pulse Service przeprowadzonym przez Counterpoint Research.
Wzrost sprzedaży o 46% miesiąc do miesiąca to prawdziwy skok, co zresztą widać na wykresie. Skąd tak duży wzrost? To dzięki serii iPhone 13, której debiut zbiegł się z czasem, w którym brakowało istotnych premier głównej, chińskiej konkurencji. Cały chiński rynek smartfonów wzrósł w październiku tylko o 2% m/m. Apple, jako lider, odpowiadało za 22% sprzedaży.
Rynek chiński jest o tyle ciekawy, że, w przeciwieństwie do rynków zachodnich, sytuacja na nim jest dość dynamiczna. Od początku roku 2021 pozycję lidera dzierżyło OPPO, które dobrze wykorzystało przestrzeń po smartfonowym upadku Huawei. Już w marcu pozycję lidera objął „biznesowy kuzyn” OPPO, czyli marka vivo. Minęło kolejne kilka miesięcy, a liderem zostało Apple. Trzech liderów rynku w ciągu roku to wynik, którego dawno nie widzieliśmy w Europie. iPhone 13 pomógł Apple objąć pierwszą pozycje także dlatego, że producent zdecydował się wprowadzić tę serię w Chinach w niższej cenie niż w przypadku poprzedniej generacji. Analitycy Counterpoint Research wskazują przy tym, że Apple mogło sprzedać jeszcze więcej iPhone’ów. Zderzyło się jednak z tym, co znamy wszyscy także z europejskiego podwórka: niedoborami.
Jak wskazuje starszy analityk Counterpoint Research, Varun Mishra : „Ze względu na problemy z dostawami, normalny czas oczekiwania na iPhone’a 13 Pro i iPhone’a 13 Pro Max w Chinach wynosi od czterech do pięciu tygodni. Niektórzy chińscy klienci decydują się płacić składki, aby nowe telefony zostały dostarczone natychmiast. Ogólnie rzecz biorąc, rynek chiński był powolny przez cały rok, a wzrost Apple jest pozytywnym znakiem. Wskazuje, że chińscy użytkownicy smartfonów szybko dojrzewają i chcą kupować więcej urządzeń z wyższej półki, co może być dobrą okazją dla marek. Łańcuch dostaw traktuje również priorytetowo urządzenia z wyższej półki i wyższe marże pośród niedoborów”.
https://itreseller.pl/google-play-awards-21/