W Spotify będzie można obejrzeć teledysk? Startuje wersja beta dla użytkowników premium, także w Polsce

Szwedzka firma zajmująca się streamingiem muzyki Spotify udostępnia pełnometrażowe teledyski w ramach ograniczonej wersji beta dla subskrybentów premium, wkraczając na arenę zdominowaną przez YouTube od prawie dwóch dekad. 

W marcu ubiegłego roku Spotify wprowadziło tzw. „klipy”, czyli pionowe filmy wideo trwające poniżej 30 sekund, które artyści przesyłają bezpośrednio do Spotify.

Aby przyciągnąć więcej użytkowników, firma rozszerzyła także swoją ofertę o podcasty i audiobooki. W lutym prognozowała, że liczba abonentów premium osiągnie w bieżącym kwartale 239 milionów, powyżej szacunków na poziomie 238,3 miliona.

Teledyski w wersji beta będą dostępne dla użytkowników premium w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Holandii, Polsce, Szwecji, Brazylii, Kolumbii, Filipinach, Indonezji i Kenii począwszy od środy, jak podała firma.

Celem Spotify jest dotarcie do 1 miliarda użytkowników do 2030 r., jednak w ramach tego planu Spotify musi stawić czoła konkurencji ze strony Apple Music i serwisu YouTube należącego do Alphabet.

Oferta Spotify będzie obejmować „ograniczony katalog teledysków, w tym hity światowych artystów, takich jak Ed Sheeran… lub lokalnych ulubieńców, takich jak Aluna” – podała firma.

Elon Musk przygotowuje konkurencję dla YouTube’a?