W USA padł rekord na Cyber Monday. Amerykanie kupili tego dnia towary warte 9,2 miliarda dolarów. Amazon ma problem wizerunkowy.
Jak podaje Reuters, sprzedaż w USA w Cyberponiedziałek przyniosła rekordowe 9,2 miliarda dolarów, zgodnie z wieczornymi szacunkami.
Adobe Analytics przewiduje, że 72,1 miliarda dolarów wydano online w miesiącu kończącym się 1 grudnia, a w Cyber Monday – obecnie największy dzień zakupów internetowych w gospodarce Stanów Zjednoczonych – odnotował wzrost sprzedaży o 16,9% w porównaniu do poprzedniego roku. Adobe, który mierzy transakcje przeprowadzane przez 80 spośród największych 100 sprzedawców detalicznych w USA, twierdzi, że nieznacznie obniżył swoją pierwotną prognozę z 9,4 miliarda dolarów.
Amazon i jego rywale, tacy jak Target Corp i Walmart byli przygotowani do skorzystania z tego wydarzenia, oferując różne usługi dostawy, w tym coraz bardziej popularny odbiór osobisty, aby szybciej realizować zamówienia online. Carol Spieckerman, prezes firmy konsultingowej Spieckerman Retail, powiedział również, że odbiór zamówień internetowych w sklepie stał się płynniejszy.
„Pod koniec dnia Cyber Monday jest po prostu powtórką Czarnego Piątku, więc wzmożone tempo zakupów i obniżone oferty naprawdę zaczęły się w zeszłym tygodniu” – powiedział Spieckerman.
Adobe powiedział również, że 3 miliardy dolarów szacowanej sprzedaży ma pochodzić ze smartfonów, co jest nowym rekordem w USA. Tegoroczny weekend wyprzedaży nie był łatwy dla największego na świecie sprzedawcy internetowego, czyli Amazonu. Protestujący, którzy wskazują na złe traktowanie pracowników magazynów, pikietowali właśnie w poniedziałek przed jednym z domów Jeffa Bezosa w Nowym Jorku.
Rzeczniczka Amazon Kristen Kish powiedziała, że związki i grupy finansowane przez konkurentów „wyczarowały dezinformację” na temat Amazonu, który oferował wiodące w branży wynagrodzenie i dodatkowe benefity. Podkreśliła także, że firma dąży do pełnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2040 r.