Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wartość biznesowa wynikająca z wdrożenia chmury. PwC Polska prezentuje wyniki raportu „Chmura i jej wartość. Oczekiwania vs. rzeczywistość”

Kuczowe wyniki badania przeprowadzonego wśród osób zarządzających i decydentów na temat znaczenia chmury dla biznesu jak i kierunków nadchodzących zmian oraz obszarów, które będą najbardziej podatne na transformacje chmurową.

  • 13% organizacji w Polsce ocenia swoją dojrzałość w transformacji chmurowej jako wysoką.

  • 59% firm w Polsce nie zrealizowało jeszcze znaczącej wartości z inwestycji w chmurę.

  • 70% organizacji chmurę postrzega wyłącznie w kategorii usprawnienia działalności operacyjnej i obniżania kosztów.

  • 47% CIO jest odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji na poziomie nie tylko strategii transformacji chmurowej, ale też definiowania kluczowych efektów i korzyści dla biznesu.

 

Dojrzałość chmurowa organizacji

Wysoka dojrzałość oznacza, że rozwiązania chmurowe stosowane są we wszystkich obszarach działalności m.in. poprzez:
  • projektowanie usług i rozwiązań biznesowych na bazie zaawansowanych warstw usług chmurowych (PaaS, SaaS),
  • wysoka synergia usług, platform i zbudowanie holistycznego podejścia dla organizacji przy zachowaniu wysokiej personalizacji dla odbiorcy (zewnętrznego. i wewnętrznego)
  • zoptymalizowane i efektywne wykorzystanie chmury w miejscach, gdzie przynosi największe korzyści,
  • potencjalne uwzględnienie strategii multicloud i modelu hybrydowego, jak i potencjalnej dyspersji
  • wykorzystywanie sprawdzonych metodyk, modeli oraz w sposób optymalny zasobów i kompetencji zewnętrznych,
  • ustrukturyzowane zarządzanie kompetencjami (m.in. Centrum Kompetencji Chmurowych)
  • nowy, zoptymalizowany model operacyjny wykorzystujący m.in. zasoby w modelu “as a service”

Niska dojrzałość oznacza fazę testowania pojedynczych rozwiązań.

 

Dojrzałość chmurowa organizacji – Wartość biznesowa wynikająca z wdrożenia chmury

69% – organizacji dąży do zapewnienia ciągłości biznesowej poprzez transformację chmurową, aż 43% z nich wypracowuje znaczące efekty, w tym aż 67% firm o wysokiej dojrzałości chmurowej

Wysoki poziom oczekiwań vs. relatywnie niski poziom efektu osiągniętego wynika z wciąż dość niskiej dojrzałości polskiego rynku. Na rynkach bardziej dojrzałych różnica oczekiwania vs. osiągnięte cele jest wyraźnie mniejsza i wynika z urealnienia celu stawianego chmurze.

 

Czy Twoja firma uzyskała oczekiwaną wartość z transformacji chmurowej? Z czego wynika ”niski efekt finalny”?

Organizacje poszukują drogi do zapewnienia spójnego i możliwie dynamicznego przejścia do chmury z zachowaniem ciągłości działania – utrzymanie tego stanu jest priorytetem. Zaangażowanie biznesu w projekty transformacyjne traktowane jest jako wyzwanie, ale także szansa – wciąż problemem jest sposób przełożenia języka technologii na efekty biznesowe.

 

Co stanowiło utrudnienie w budowaniu efektów biznesowych z transformacji chmurowej? Jakie są oczekiwania wobec chmury: perspektywa 3 lat

Najczęściej wskazywane efekty biznesowe z transformacji chmurowej oczekiwane w perspektywie 3 najbliższych lat związane są z umocnieniem pozycji rynkowej firmy.

W 3-letniej perspektywie liderów widać pozytywny trend w postrzeganiu efektów i korzyści, jakie mogą przynieść transformacje chmurowe. Oczekiwanie zmniejszenia kosztów ustępuje miejsca lepszej efektywności, poprawie obszaru time to market czy potencjalnie zwiększenia konkurencyjności (dzięki chmurze) w długiej perspektywie.

 

TOP 6 najczęściej wskazywanych efektów biznesowych do osiągnięcia wg zarządów (C-level)

  • 44% – przyspieszenie time to market dla nowych produktów, usług
  • 44% – wprowadzanie innowacji w naszych produktach i usługach, zwiększenie przewagi konkurencyjnej
  • 44% – zapewnienie ciągłości biznesowej
  • 43% – zwiększenie odporności i elastyczności działania
  • 29% – zmniejszenie kosztów
  • 27% – usprawnienie procesu decyzyjnego dzięki lepszej analizie danych

 

Pobierz raport: “Chmura i jej wartość. Oczekiwania vs. rzeczywistość”.

 

https://itreseller.pl/fujitsu-partner-day-2022-fujitsu-poland-uhonorowala-swoich-czolowych-partnerow-w-polsce/