Wartość biznesowa wynikająca z wdrożenia chmury. PwC Polska prezentuje wyniki raportu „Chmura i jej wartość. Oczekiwania vs. rzeczywistość”
Kuczowe wyniki badania przeprowadzonego wśród osób zarządzających i decydentów na temat znaczenia chmury dla biznesu jak i kierunków nadchodzących zmian oraz obszarów, które będą najbardziej podatne na transformacje chmurową.
Dojrzałość chmurowa organizacji
- projektowanie usług i rozwiązań biznesowych na bazie zaawansowanych warstw usług chmurowych (PaaS, SaaS),
- wysoka synergia usług, platform i zbudowanie holistycznego podejścia dla organizacji przy zachowaniu wysokiej personalizacji dla odbiorcy (zewnętrznego. i wewnętrznego)
- zoptymalizowane i efektywne wykorzystanie chmury w miejscach, gdzie przynosi największe korzyści,
- potencjalne uwzględnienie strategii multicloud i modelu hybrydowego, jak i potencjalnej dyspersji
- wykorzystywanie sprawdzonych metodyk, modeli oraz w sposób optymalny zasobów i kompetencji zewnętrznych,
- ustrukturyzowane zarządzanie kompetencjami (m.in. Centrum Kompetencji Chmurowych)
- nowy, zoptymalizowany model operacyjny wykorzystujący m.in. zasoby w modelu “as a service”
Niska dojrzałość oznacza fazę testowania pojedynczych rozwiązań.
Dojrzałość chmurowa organizacji – Wartość biznesowa wynikająca z wdrożenia chmury
69% – organizacji dąży do zapewnienia ciągłości biznesowej poprzez transformację chmurową, aż 43% z nich wypracowuje znaczące efekty, w tym aż 67% firm o wysokiej dojrzałości chmurowej
Wysoki poziom oczekiwań vs. relatywnie niski poziom efektu osiągniętego wynika z wciąż dość niskiej dojrzałości polskiego rynku. Na rynkach bardziej dojrzałych różnica oczekiwania vs. osiągnięte cele jest wyraźnie mniejsza i wynika z urealnienia celu stawianego chmurze.
Organizacje poszukują drogi do zapewnienia spójnego i możliwie dynamicznego przejścia do chmury z zachowaniem ciągłości działania – utrzymanie tego stanu jest priorytetem. Zaangażowanie biznesu w projekty transformacyjne traktowane jest jako wyzwanie, ale także szansa – wciąż problemem jest sposób przełożenia języka technologii na efekty biznesowe.
Co stanowiło utrudnienie w budowaniu efektów biznesowych z transformacji chmurowej? Jakie są oczekiwania wobec chmury: perspektywa 3 lat
Najczęściej wskazywane efekty biznesowe z transformacji chmurowej oczekiwane w perspektywie 3 najbliższych lat związane są z umocnieniem pozycji rynkowej firmy.
W 3-letniej perspektywie liderów widać pozytywny trend w postrzeganiu efektów i korzyści, jakie mogą przynieść transformacje chmurowe. Oczekiwanie zmniejszenia kosztów ustępuje miejsca lepszej efektywności, poprawie obszaru time to market czy potencjalnie zwiększenia konkurencyjności (dzięki chmurze) w długiej perspektywie.
TOP 6 najczęściej wskazywanych efektów biznesowych do osiągnięcia wg zarządów (C-level)
- 44% – przyspieszenie time to market dla nowych produktów, usług
- 44% – wprowadzanie innowacji w naszych produktach i usługach, zwiększenie przewagi konkurencyjnej
- 44% – zapewnienie ciągłości biznesowej
- 43% – zwiększenie odporności i elastyczności działania
- 29% – zmniejszenie kosztów
- 27% – usprawnienie procesu decyzyjnego dzięki lepszej analizie danych
Pobierz raport: “Chmura i jej wartość. Oczekiwania vs. rzeczywistość”.
https://itreseller.pl/fujitsu-partner-day-2022-fujitsu-poland-uhonorowala-swoich-czolowych-partnerow-w-polsce/