Wartości, które reprezentuje firma mają coraz większe znaczenie przy wyborze pracodawcy. – wyniki badania „Workforce United” zrealizowanego przez Instytut Coleman Parkes na zlecenie Ricoh.
Wartości, które reprezentuje firma mają coraz większe znaczenie przy wyborze pracodawcy. To jeden z wniosków płynących z projektu badawczego „Workforce United” zrealizowanego przez Instytut Coleman Parkes na zlecenie Ricoh. Pracowników nie przestaje interesować wymiar finansowy, szukają jednak miejsca, które będzie funkcjonowało zgodnie z ich sumieniem i przekonaniami. Co ciekawe, ta postawa jest tożsama dla przedstawicieli wszystkich pokoleń obecnych na rynku pracy – Baby Boomers (1946–1964), X (1965–1980), Y (1981–1995), Z (1996–dziś).
Firmy muszą nie tylko realizować cel biznesowy, ale powinny mieć na uwadze również dobro ogółu i działać w sposób dużo bardziej odpowiedzialny. W społeczeństwie rośnie świadomość konieczności poświecenia większej uwagi kwestiom związanym z ochroną środowiska czy problemom społecznym. 64% uważa, że idea Zrównoważonego Rozwoju powinna mieć centralne znaczenie w strategii biznesowej i produktowej firmy. Większość badanych identyfikuje się ze swoim pracodawcą – 65% wierzy w wartości i idee, które reprezentuje ich firma. Jednocześnie dostrzegają potrzebę zmian. 63% przyznaje, że to w jaki sposób funkcjonują firmy ulegnie dramatycznej przemianie w ciągu najbliższych 5-10 lat.
“Wyniki naszych badań są bardzo interesujące i budujące. Najbliższe lata pokażą, czy wspólny głos pracowników przerodzi się w rzeczywiste zmiany i większy nacisk na realizację działań z obszaru Społecznej Odpowiedzialności Biznesu” – powiedział David Mills, CEO w Ricoh Europe. „Nie tylko młode pokolenie wymaga od współczesnych firm podjęcia działań w tym kierunku. Znajduje to odzwierciedlenie w zmianach zachodzących w procesach produkcyjnych czy nawet wyborze sprzętów, z których pracownicy korzystają w pracach biurowych. Ci chcą mieć do dyspozycji rozwiązania, które spełniają najwyższe ekologiczne standardy.”