Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Według firmy badawczej Counterpoint sprzedaż iPhone’a w Chinach spadła o 24% rok do roku w ciągu pierwszych sześciu tygodni 2024

Amerykańska firma na tamtejszym rynku zmaga się ze zwiększoną konkurencją ze strony krajowych rywali, takich jak Huawei. Z raportu wynika, że główny konkurent amerykańskiego giganta technologicznego w Chinach w segmencie smartfonów premium, odnotował w tym okresie wzrost sprzedaży jednostkowej o 64%. 

Dane te mogą wzbudzać obawy o spowolnienie popytu na produkty amerykańskiej spółki, której prognoza przychodów na bieżący kwartał była o 6 miliardów dolarów niższa od oczekiwań z Wall Street.

Z raportu Counterpoint wynika, że udział Apple w chińskim rynku smartfonów spadł do 15,7%, co plasuje Apple na czwartym miejscu w porównaniu z drugim miejscem w zeszłym roku, kiedy to jego udział w rynku był równy 19%. Huawei awansował na drugie miejsce, a jego udział w rynku wzrósł do 16,5% z 9,4% rok wcześniej. Dane mówią też, że cały rynek smartfonów w Chinach skurczył się o 7%.

W zeszłym tygodniu Apple zaczęło dotować niektóre modele iPhone’a aż o 1300 juanów (180,68 dolarów) za pośrednictwem sklepów flagowych na Tmall, głównej platformie handlowej Alibaba. Już w zeszłym miesiącu oferował na swoich oficjalnych stronach rabaty na iPhone’a do 500 juanów.

Z kolei Huawei odnotował wzrost sprzedaży smartfonów premium od czasu wypuszczenia na rynek w sierpniu serii Mate 60 po wieloletnich zmaganiach z amerykańskimi ograniczeniami eksportu kluczowych komponentów do firmy.

Honor, marka smartfonów wydzielona z Huawei w 2020 r., była jedyną marką z pierwszej piątki, która odnotowała wzrost sprzedaży jednostkowej w ciągu pierwszych sześciu tygodni roku – o 2%. Chińskie marki Vivo, Xiaomi i Oppo spadły odpowiednio o 15%, 7% i 29%.

Akcje producenta iPhone’a spadły we wtorek w notowaniach przedsesyjnych o 1,6% i straciły tylko w tym roku około 10% swojej wartości.

UE nałożyło na Apple karę antymonopolową w wysokości ponad 1,95 mld USD za streaming muzyki