Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Weszły nowe cła na chińskie produkty w USA. Najbardziej może stracić Apple. Amerykański prezydent potwierdził wznowienie w tym miesiącu negocjacji handlowych z Pekinem.

Nowe cła na sprowadzane z Chin do USA produkty weszły w życie 1 września. Nie dotyczą tylko elektroniki (chociaż to na tym sektorze się skupiamy), bo sięgają także do wyrobów przemysłu tekstylnego, meblowego czy nawet spożywczego.

Nowe 15-procentowe cła na elektronikę z Chin weszły wczoraj w życie. Według niektórych analityków, spośród amerykańskich firm najsilniej te regulacje odczuje Apple. Firma z Cupertino nadal wiele swoich urządzeń produkuje w Chinach, polegając przede wszystkim na zakładach Foxconna.

Apple, największa amerykańska firma technologiczna pod względem kapitalizacji rynkowej, w Chinach produkuje m.in. Apple Airpods, Apple Watch, opaski do Apple Watch oraz Apple Homepod. Wszystkie będą teraz objęte wyższymi taryfami. Apple oczywiście nie jest jedyną firmą elektroniczną, której produkcja w większości odbywa się w Chinach. Wiele amerykańskich firm, ale też firm polegających na eksporcie do USA, zdołało przenieść część produkcji do innych krajów regionu lub są w trakcie tego procesu.

Słuchawki Apple Airpods do tanich nie należą, a dodatkowe 15% w tym przypadku to wcale niemała kwota (fot. Apple)

Nowe, wyższe cła zaczęły obowiązywać zaledwie kilka tygodni od czasu, kiedy prezes Apple’a Tim Cook spotkał się z prezydentem Donaldem Trumpem, aby lobbować przeciwko tym zmianom, że taki ruch przyniesie korzyści jego konkurentowi numer jeden, Samsungowi. Apple nie powiedziało jak dotąd, czy podniesie ceny swoich produktów w USA. Analitycy z JP Morgan oczekują, że Apple pokryje koszty by nie przenosić ich na klientów dla, i tak niezbyt tanich, urządzeń.

Jak dotąd, od początku wojny handlowej, amerykańscy podatnicy zapłacili ponad 27 miliardów USD w dodatkowych cłach importowych. Kolejna, aż 30-procentowa taryfa ma wejść w życie 1 października. Trump po raz kolejny potwierdził także, iż obecnie trwają rozmowy między przedstawicielami Waszyngtonu i Pekinu w sprawie wszczęcia negocjacji na temat umowy handlowej. „Nie mogę nic powiedzieć, ale rozmawiamy z Chinami – powiedział prezydent USA. – Planujemy spotkania, nawiązujemy kontakty. Wydaje mi się, że wrześniowe spotkanie jest nadal aktualne, nie zostało odwołane, zobaczymy, co się stanie”. W czwartek rzecznik chińskiego resortu handlu Gao Feng oświadczył, że urzędnicy z Chin i USA są ze sobą w kontakcie w sprawie zapowiadanej na wrzesień kolejnej rundy negocjacji handlowych, ale ich wynik będzie zależał od działań Waszyngtonu.

https://itreseller.pl/itrnewfrancja-i-usa-zawarly-porozumienie-w-sprawie-3-podatku-od-dzialalnosci-gigantow-internetowych-gafa/