Wiceprezes Huawei, Ken Hu podczas konferencji VivaTech w Paryżu, potwierdził że Huawei w ciągu najbliższych 5 lat zainwestuje 35 mln euro w paryski OpenLab.
Huawei ogłosił, że w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje 35 mln euro w paryski OpenLab. Podczas wystąpienia na konferencji VivaTech w Paryżu wiceprezes Huawei, Ken Hu pokreślił, że Francja znajduje się na drodze do przeistoczenia się w globalnego lidera innowacji. VivaTech, doroczna konferencja technologiczna organizowana w Paryżu, zgromadziła 100 tys. uczestników ze świata biznesu, polityki i nauki ze 125 krajów i regionów.
W swoim wystąpieniu Hu mówił o tym, jak przenikanie się cyfrowych technologii zwiastuje rewolucyjne zmiany i podkreślił, że otwartość i współpraca są jedyną drogą do napędzania innowacji. Szef Huawei ogłosił też, że w ciągu najbliższych pięciu lat firma zainwestuje 35 milionów euro w OpenLab w Paryżu i będzie pracować wraz z klientami i partnerami nad budową silniejszego, cyfrowego ekosystemu w kraju.
„To najlepszy czas na innowacje – powiedział wiceprezes Huawei, Ken Hu. – Francja prowadzi badania na światowym poziomie, ma wielu utalentowanych ludzi i środowisko sprzyjające innowacjom. Ponadto znajduje się w doskonałym położeniu, by stać się globalnym liderem innowacji. Huawei działa tu już od 17 lat i jesteśmy dumni, że uczestniczymy w tych dążeniach.”
Technologie takie jak 5G, chmura i sztuczna inteligencja są głównymi czynnikami napędzającymi innowacje, przyspieszając transformację cyfrową we wszystkich sektorach. Do roku 2025 wszystkie przedsiębiorstwa będą korzystać z chmury, a 77% aplikacji chmurowych będzie wykorzystywać sztuczną inteligencję.
„Kiedy te technologie się połączą, na przestrzeni wszystkich sektorów dokonają się fundamentalne zmiany – zaznaczył Hu. Technologie te zmienią również kształt wszystkiego, co dzisiaj znamy.” – wyjaśnił wiceprezes Huawei.
Zdaniem Kena Hu telefony komórkowe zmienią sposób, w jaki korzystamy z technologii cyfrowych. Jako osobiste centra sterowania, komórki będą w bardziej naturalny sposób integrować się z takimi urządzeniami jak tablety, komputery, telewizory czy samochody, tworząc ekosystem bardziej skoncentrowany wokół użytkownika, zapewniając ciągłość i większą intuicyjność cyfrowego doświadczenia.
Inteligentne samochody stanowić będą bardziej mobilne superkomputery i centra danych, niż zwykłe środki transportu. Każdy samochód będzie wykorzystywał dziesiątki milionów linijek kodu i terabajty mocy obliczeniowej. Software, hardware i aplikacje w samochodach będą mogły być aktualizowane do nowszej wersji w każdej chwili i z dowolnego miejsca, co całkowicie odmieni doświadczenie użytkownika. Konstruktorzy samochodów muszą uwzględnić konieczność spełnienia tych ewoluujących potrzeb i stworzyć nową wartość dla swoich klientów.
„Nie jest ważne, czy macie startup czy dojrzałą firmę, należy myśleć jak zmaksymalizować potencjał technologii cyfrowych, żeby wykorzystać szansę na innowacje.” – przekonywał wiceprezes Huawei. Zachęcał też do międzysektorowej współpracy, która stanowi klucz do korzystania z nowo powstających możliwości. „Jeśli chodzi o innowacje, organizacje muszą robić to, co wychodzi im najlepiej i współpracować nad całą resztą.” – dodał wiceprezes Huawei.
W tym właśnie celu Huawei otworzył w kwietniu 2018 r. w Paryżu OpenLab, udostępniając ekspertom z różnych sektorów platformę, w ramach której mogą identyfikować swoje przyszłe potrzeby w zakresie transformacji cyfrowej i opracowywać rozwiązania dostosowane do swojej branży. W ciągu zaledwie roku 50 partnerów pracowało nad 15 rozwiązaniami dla rozmaitych sektorów, od handlu detalicznego, przez produkcję przemysłową, po inteligentne miasta. W ciągu najbliższych 5 lat Huawei zainwestuje w swój francuski OpenLab 35 milionów euro, by wzmocnić tę platformę międzysektorowej współpracy.
Podczas tegorocznej konferencji VivaTech, Huawei przygotował przestrzeń wystawową o powierzchni 390 m2, żeby zaprezentować innowacyjne rozwiązania w dziedzinie sieci 5G, chmury, inteligentnej sprzedaży detalicznej i samochodów połączonych z siecią. Ponadto Huawei podjął współpracę z 32 francuskimi startupami, by przedstawić innowacyjne rozwiązania i historie sukcesów w zakresie inteligentnych miast, inteligentnego transportu, ochrony środowiska, sztucznej inteligencji i internetu rzeczy.