Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wideokonferencje coraz częściej stają się podstawowym narzędziem komunikacji w międzynarodowym środowisku biznesowym.

Wideokonferencje coraz częściej stają się podstawowym narzędziem komunikacji w firmach, w szczególności tych działających w międzynarodowym środowisku. Nie każda kamera z mikrofonem pozwala jednak na prowadzenie profesjonalnych wideorozmów w pożądanej, wysokiej jakości. Zanim dobierzemy zestaw odpowiedni do potrzeb i wielkości naszej firmy warto odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań.

 

Niezależnie od profilu firmy, czy modelu zarządzania najcenniejsze są rozwiązania, które pomagają pracownikom wykonywać ich obowiązki szybciej i efektywniej. Komunikacja oparta na wiadomościach e-mail to najbardziej powszechny sposób przepływu informacji wewnątrz i na zewnątrz firmy. Gdy przychodzi jednak do negocjacji, podejmowania decyzji w większym gronie, przedstawiania strategii i omawiania pomysłów, bezpośredni kontakt jest niezastąpiony. I tu pojawia się największa przeszkoda związana z czasem. Zarówno międzynarodowe korporacje, jak i małe start-upy poszukujące partnerów i inwestorów, nie mogą sobie pozwolić na stratę setek godzin spędzonych w samolotach, pociągach, samochodach, przemieszczając się ze spotkania na spotkanie. Dlatego coraz więcej małych i dużych firm decyduje się na rozwiązania wideokonferencyjne służące do codziennej komunikacji. Zakup systemu nie pozwoli jednak na efektywne wykorzystywanie jego możliwości, jeśli nie dostosuje się go do potrzeb i warunków, w których będzie się z niego korzystać.

 

Aby dobrać odpowiedni system firmy powinny zatem zwrócić uwagę na:

  • Wielkość firmy oraz profil jej działań.
  • Przestrzeń, którą chcą przekształcić w sale do wideokonferencji.
  • Wykorzystywane aplikacje do wideokonferencji.

 

Dla początkujących i zaawansowanych

Użytkownikiem urządzeń wideokonferencyjnych może być każdy – początkujący start-up, który tworzy strategię i poszukuje inwestorów w domowym zaciszu, mała firma, która wynajmuje pomieszczenie w przestrzeni do co-workingu czy ogromna korporacja. Jeszcze kilka lat temu wybór sprzętu ograniczał się do kamer internetowych oferujących bardzo niską jakość obrazu lub bardzo drogich i skomplikowanych systemów wideokonferencyjnych. „Dzisiaj wszystko zależy od budżetu i świadomości naszych potrzeb. W Logitech tworzymy zestawy komplementarne – kupując jedno urządzenie możemy rozszerzać jego zasięg rozbudowując go o kolejne elementy, które możemy dokupić. W ten sposób wraz z rozwojem firmy nie musimy inwestować w kolejne systemy. Przykładem jest Logitech GROUP, który można wykorzystać do kilkuosobowej konferencji, a po podłączeniu do zestawu mikrofonów rozszerzających objąć zasięgiem nawet do 20 osób” – powiedziała Joanna Chmielak, VC & B2B Senior Account Manager w Logitech.

 

 

Ciekawym rozwiązaniem dla małych i średnich przedsiębiorstw są również urządzenia typu all-in-one, które kryją w sobie zarówno kamerę, jak i zestaw głośnomówiący, a całość dopełnia pilot umożliwiający kontrolowanie ich funkcji na odległość. „Niewątpliwą zaletą produktów all-in-one jest ich uniwersalność. Są to zazwyczaj niewielkie urządzenia, z których możemy korzystać w dowolnym pomieszczeniu, a podłączenie ich do laptopa jest szybkie i łatwe. Mimo niepozornych rozmiarów są to najczęściej bardzo zaawansowane technologicznie produkty, czego przykładem jest Logitech MeetUp – kamera typu all-in-one oferująca obraz 4K” – dodała Joanna Chmielak.

 

Dla małych i dużych

Wideokonferencja może odbywać się zarówno w ogromnej sali, małym pokoju, jak i przy jednym z biurek w open space. „Wielkość pomieszczenia ma znaczenie, gdy decydujemy się na zakup rozwiązań VC. Kluczem do wyboru prawidłowego zestawu jest liczba osób, które ma objąć widok z kamery oraz maksymalna odległość użytkowników od urządzenia zbierającego głos z sali” – powiedziała Joanna Chmielak, VC & B2B Senior Account Manager w Logitech. Obiektywy kamer w większości systemów konferencyjnych są jednak zaprojektowane tak, aby widzieć tylko tę przestrzeń, która znajduje się bezpośrednio przed nimi. „Bardzo ważnym czynnikiem w przypadku rozwiązań wideokonferencyjnych dla średnich i dużych pomieszczeń jest pole widzenia. Kamery konferencyjne Logitech działają na zasadzie efektu „rybiego oka” dzięki czemu rejestrują również to co jest widoczne z prawej i lewej strony kadru, co pozwala na prowadzenie komfortowej wideorozmowy nawet w tak dużych pomieszczeniach jak sale konferencyjne” – dodała Joanna Chmielak.

 

Im więcej, tym lepiej

Wybór systemu wideokonferencyjnego to nie wszystko. Do nawiązania połączenia niezbędne jest odpowiednie oprogramowanie. Rynek aplikacji i programów do wideokonferencji jest ogromny, dlatego warto zastanowić się z jakich rozwiązań korzysta firma oraz jej najwięksi klienci i poszukać takich urządzeń, które będą z nimi współpracować. „Kompatybilność urządzeń wideokonferencyjnych z wieloma platformami jest niezbędna. Ograniczając się do jednej lub kilku aplikacji dostajemy produkt, który pozwoli komunikować się w strukturach jednej firmy, ale uniemożliwi prowadzenie rozmów chociażby z kontrahentami z zewnątrz. W ramach programu Logitech Collaboration Program współpracujemy z partnerami oferującymi nie tylko oprogramowanie do wideokonferencji, ale również komplementarne technologie wspierające i rozszerzające działanie naszych produktów” – powiedziała Joanna Chmielak, VC & B2B Senior Account Manager w Logitech.

 

VC dla każdego

„Małym start-upom, dla których miejscem pracy jest dom, kawiarnia lub przestrzeń do co-workingu poleciłabym urządzenia typu all-in-one, takie jak kamera Logitech Connect lub MeetUp. Dla średnich firm dobrym rozwiązaniem są zestawy typu Logitech GROUP z elementami rozszerzającymi, które mogą być wykorzystywane zarówno w dużych salach, jak i małych pokojach spotkań. Duże korporacje, które poszukują kompletnych systemów do pomieszczeń konferencyjnych mogą dodatkowo zainwestować w zaawansowane rozwiązania, np. Logitech SmartDock, które umożliwiają rozpoczęcie wideorozmowy zaraz po wejściu do pomieszczenia” – mówi Joanna Chmielak, VC & B2B Senior Account Manager w Logitech. Możliwości jest zatem wiele – skrojonych do naszych potrzeb i grubości portfela, warto jednak wybierać świadomie, a świat profesjonalnych wideokonferencji przestanie być dla nas obcy.