Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Windows 11 24H2 nadal ma problemy z niektórymi skanerami

Choć Microsoft ogłosił usunięcie błędów związanych z obsługą skanerów w Windows 11 24H2, część użytkowników nadal zgłasza trudności przy korzystaniu z urządzeń wielofunkcyjnych firmy Canon.

 

Jakiś czas temu pojawiły się doniesienia, że Windows 11 24H2 ma problemy z protokołem eSCL, używanym przez urządzenia wielofunkcyjne do komunikacji ze skanerami. Firma Microsoft zaznaczyła, że błąd został naprawiony jeszcze w grudniu, jednak doniesienia od użytkowników sugerują, iż nie wszystkie usterki zostały w pełni usunięte.

 

Jeden z czytelników zgłosił do serwisu The Register, że w przypadku Canon ImageClass MF269dw, czyli urządzenia łączącego funkcje drukarki, kopiarki, skanera i faksu, kłopoty z obsługą skanera pojawiają się wyłącznie w systemie Windows 11. Jak wyjaśnił:

 

„Działa na komputerze z Windows 10, ale nie w Windows 11, chyba że zarówno komputer, jak i skaner są podłączone do sieci kablem Ethernet.”

Użytkownik podkreśla również nieprzewidywalny charakter błędu:

 

„Wydaje się, że w różnych sytuacjach działa lub nie działa losowo dla różnych użytkowników.”

 

Dodatkowo wspomina, że wsparcie techniczne Canona potwierdziło problem w systemie Microsoftu:

 

„Wsparcie techniczne Canona twierdzi, że problem z eSCL w wersji 24H2 wciąż nie jest naprawiony.”

 

Microsoft w listopadzie ogłosił tzw. „compatibility safeguard hold” dla użytkowników podłączających urządzenia przez protokół eSCL, aby zapobiec instalacji aktualizacji na komputerach, do których podłączony jest taki sprzęt. W grudniu pojawiła się łatka KB5048667, a w komunikatach firmy sugerowano, że usterka została naprawiona.

Canon potwierdził, że niektóre urządzenia korzystające z oprogramowania ScanGear MF w dalszym ciągu mogą borykać się z błędami. Według przedstawiciela producenta:

 

„Microsoft obecnie pracuje nad poprawką w systemie operacyjnym, aby rozwiązać ten problem, i utrzymujemy z nimi bliski kontakt. Termin nie został jeszcze potwierdzony, jednak spodziewamy się usunięcia błędów jeszcze w styczniu 2025.”

 

W oczekiwaniu na finalne poprawki Canon zaleca użytkownikom korzystanie z systemowych narzędzi Microsoftu do skanowania lub podłączanie urządzeń przewodowo, np. poprzez USB. Rozwiązanie to ma pomóc w uniknięciu komunikatów o błędach i problemów z wykrywaniem sprzętu. Szczegóły dotyczące ewentualnej modyfikacji sterownika ScanGear MF nie zostały dotąd ujawnione.