Włoski organ nadzorczy ukarał Metę grzywną za nieuczciwe praktyki handlowe
Włoski organ antymonopolowy AGCM nałożył grzywnę na właściciela Facebooka i Instagrama, firmę Meta, za to, co określił jako nieuczciwe praktyki handlowe.
AGCM stwierdził, że użytkownicy Instagrama nie zostali odpowiednio poinformowani o wykorzystywaniu ich danych osobowych do celów komercyjnych.
Stwierdzono również, że użytkownicy Facebooka i Instagrama nie otrzymali odpowiednich informacji na temat tego, w jaki sposób mogą zakwestionować zawieszenie kont.
„Nie zgadzamy się z decyzją włoskiego organu ochrony konkurencji i oceniamy nasze możliwości” – powiedział rzecznik Meta w oświadczeniu.
Rzecznik dodał, że od sierpnia 2023 r. Meta wdrożyła kilka zmian dla włoskich użytkowników, które są odpowiedzią na obawy organu, w tym zwiększoną przejrzystość tego, w jaki sposób firma wykorzystuje dane do wyświetlania reklam na Instagramie.
Lenovo New Product Training 2024: Nowe rozwiązania dla biznesu gotowe na erę AI