Włoski producent motocykli firma Ducati wybiera RISE with SAP, by przeprowadzić transformację obejmującą kluczowe systemy biznesowe.
Firmy SAP i Ducati nawiązały globalną współpracę, w ramach której włoski producent motocykli wybrał RISE with SAP, by przeprowadzić transformację obejmującą kluczowe systemy biznesowe. Zalicza do nich planowanie łańcucha dostaw i obszar customer experience. Integracja procesów end-to-end ma ograniczyć ryzyko operacyjne oraz zwiększyć zadowolenie klientów.
Do 2025 roku organizacje, które zainwestują w budowanie cyfrowej odporności, zmniejszą przerwy w działaniu systemów nawet o 80 proc, co przełoży się bezpośrednio na wzrost przychodów – wynika z prognoz instytutu Gartnera. Transformacja biznesowa przestała być kwestią wyboru, a stała się koniecznością dla podmiotów chcących skutecznie konkurować o rynek i klientów. Technologia okazała się także strategicznym imperatywem dla organizacji łańcucha dostaw. Jak pokazują dane SAP, ponad 4 na 10 przedsiębiorstw w Polsce wykorzystuje chmurę do zarządzania przepływami towarów i usług.
Zbudowanie rozszerzonego i zintegrowanego cyfrowego łańcucha dostaw stało się także celem Ducati – marki, która tylko w 2021 roku dostarczyła klientom 59 447 motocykli. Podejmując współpracę z SAP, włoska firma chce znaleźć się w czołówce innowatorów, a jej zamiarem jest stworzenie inteligentnej sieci biznesowej z dostawcami i partnerami, rozszerzenie digitalizacji procesów oraz zwiększenie dokładności i terminowości przepływu informacji. Aby osiągnąć ten plan, Ducati wdraża rozwiązania SAP Commerce Cloud oraz SAP Integrated Business Planning.
Klienci Ducati zawsze byli w centrum strategii firmy, a my staramy się zaoferować im najlepsze możliwe doświadczenia w świecie dwóch kółek. W dużej mierze polegamy na innowacjach i technologii, aby być liderem w zakresie procesów biznesowych. Obserwujemy, że łańcuchy dostaw są coraz bardziej złożone i w ostatnich latach uległy transformacji. Posiadanie u naszego boku takiego partnera, jak SAP pozwoli Ducati uczynić łańcuch dostaw jeszcze bardziej elastycznym, responsywnym i zintegrowanym, skuteczniej łącząc potrzeby społeczności „Ducatisti” z logiką dostaw i produkcji. – podkreslił Claudio Domenicali, dyrektor generalny Ducati.
Wykorzystując całą wiedzę z zakresu customer experience, optymalizacji oraz integracji łańcucha dostaw, a także RISE with SAP możemy przeprowadzić Ducati przez proces cyfryzacji, włączając firmę w globalną sieć biznesową, która działa w sposób zrównoważony. Co więcej, obserwując zmiany geopolityczne jesteśmy przekonani, że transformacja dotknie każdej organizacji na świecie – niezależnie od jej rozmiaru czy branży – automatyzując i unowocześniając przedsiębiorstwa, które chcą osiągnąć długoterminową konkurencyjność. Firmy, które zignorują aspekt digitalizacji, próbując przeczekać trudny czas, mogą nie mieć szans na odbudowanie. – zaznacza Dorota Zaremba, wiceprezeska oraz dyrektorka sprzedaży ds. sektora małych i średnich przedsiębiorstw w SAP Polska.
Współpraca obu firm – SAP i Ducati – wykracza poza cyfrową transformację i rozciąga się również na świat wyścigów, czyli dziedzinę, w której rozwój technologiczny i innowacje zawsze prowadziły do doskonałości. SAP jest jednym z oficjalnych partnerów zespołu Ducati Lenovo Team w MotoGP na sezon 2022.