Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wojna konsol i PC. Jeśli chodzi o granie, to jedna z platform wyraźnie zyskuje na znaczeniu

Na rynku gier wideo zanosi się na poważne przetasowania – konsole zyskują, PC traci, a mobilki dominują. Do 2030 roku rynek gier konsolowych może osiągnąć wartość 79 miliardów dolarów.

Według raportu dotyczącego prognozowanej sprzedaży gier w nadchodzących latach, rynek gier konsolowych ma osiągnąć imponującą wartość 79 miliardów dolarów do 2030 roku, co oznacza wzrost z 52 miliardów dolarów w 2023 roku. To oszałamiający skok o 52%, który robi jeszcze większe wrażenie, gdy mówimy o dziesiątkach miliardów dolarów.

„Główni gracze rynkowi, tacy jak Sony, Microsoft i Nintendo, napędzają ekspansję na rynku gier konsolowych poprzez postęp technologiczny, w tym sztuczną inteligencję, rozgrywkę międzyplatformową i hybrydowe urządzenia do gier” – stwierdza raport.

Nie jest to szczególnie wnikliwa analiza, choć w dalszej części przypisuje sztucznej inteligencji dużą rolę w ogólnym boomie na rynku gier. W tym kontekście odnosi się głównie do technologii upscalingu, takich jak DLSS (NVIDIA), FSR (AMD) i XeSS (Intel). Interesujący jest jednak wykres pochodzący z GlobalData Strategic Intelligence. Pokazuje on tendencję spadkową w przypadku kupowania gier na PC, podczas gdy sprzedaż gier konsolowych stale rośnie.

Jeśli wykres okaże się trafny, do 2030 roku sprzedaż gier konsolowych może być dwukrotnie wyższa niż sprzedaż gier na PC. Prawdziwym zwycięzcą jest jednak segment mobilny. Mimo że sprzedaż gier konsolowych dynamicznie rośnie, gry mobilne mają osiągnąć prawie 200 miliardów dolarów do 2030 roku, pozostawiając zarówno konsole, jak i PC daleko w tyle.
Tymczasem gry VR/AR pozostają stosunkowo nieznacznym segmentem rynku. Nie dziwi natomiast, że gaming w chmurze notuje wyraźniejszy wzrost.

Granie w chmurze zyskuje na popularności z kilku kluczowych powodów. Przede wszystkim niedobór i wysokie ceny kart graficznych zmuszają graczy do szukania tańszych alternatyw. Także znaczące zmniejszenie opóźnień transmisji, będące efektem rozwoju infrastruktury sieciowej, sprawia, że rozgrywka stała się płynniejsza i zbliżona do doświadczeń na lokalnym sprzęcie. Kolejne kwestie to przystępna cena abonamentów (nie trzeba od razu wydawać dużych pieniędzy na sprzęt), a także możliwość grania na wielu urządzeniach.