Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wpływ pandemii na organizację i efektywność obsługi klientów w przedsiębiorstwach i firmach działających w Polsce.

Firma Avaya, (NYSE: AVYA), globalny lider w dziedzinie rozwiązań usprawniających i upraszczających procesy komunikacji i współpracy, opublikowała wyniki badania Obsługa Klienta a Doświadczenie Obsługi dotyczącego m.in. wpływu pandemii COVID-19 na organizację i efektywność obsługi klientów w przedsiębiorstwach i firmach działających w Polsce. Badanie zrealizowane zostało na zlecenie Avaya przez Fundację Customer Fixe.

Pandemia zmieniła niemal wszystko – życie, potrzeby, sposób pracy, spędzania czasu wolnego. Zarówno marki, jak i klienci musieli w marcu 2020 r. nauczyć się żyć w świecie ograniczeń. Na próbę zostały wystawione empatia, cierpliwość i zaufanie. Do tego momentu dominował model pracy stacjonarnej. Firmy miały duży wpływ na zarządzane procesy oraz jakość świadczonej obsługi.

 

Po wybuchu pandemii biura zostały zamknięte i jedynym sposobem na kontynuowanie operacji była praca zdalna. Badanie, które niedawno przeprowadziliśmy pokazało, jak bardzo praca zdalna, rozwój e-commerce i wzrost akceptacji nowych kanałów komunikacji z klientem zmieniły polski rynek obsługi klienta – powiedział Łukasz Kulig, dyrektor zarządzający Avaya w Polsce.

 

Aż 91% respondentów, którzy wzięli udział w badaniu musiało na początku pandemii zmierzyć się ze zdalną pracą – zarówno swoją jak i całych zespołów zajmujących się obsługa klientów. Równocześnie zamknięcie tradycyjnych sklepów pobudziło z dnia na dzień handel elektroniczny. W ślad za tą zmianą podążyło zwiększone zapotrzebowanie na dodatkowe kanały obsług klientów. Dotyczyło to 81% firm uczestniczących w badaniu, z czego 67% w znacznym stopniu. Zwiększona liczba zgłaszanych spraw wygenerowała w wielu firmach listę zaległości, które w konsekwencji spowodowały znaczne wydłużenie czasu ich rozwiązywania (w 63% firmach biorących udział w badaniu).

Zmiana, jaka zaszła w sposobie komunikowania się klientów między sobą, przełożyła się na wzrost akceptacji nowych kanałów komunikacji. Marki zmuszone pracować zdalnie wdrażały nowe rozwiązania pozwalające na nowe w danym biznesie formy kontaktu. Co trzeci badany wskazał, że dostępność obsługi, czyli łatwość kontaktu z marką, polepszył się w stosunku do czasu przed pandemią.

Jednocześnie 15% spośród firm biorących udział w badaniu zauważa pogorszenie doświadczeń. Obsługa zdalna wpływa na skuteczność obsługi ruchu przychodzącego – szczególnie w odniesieniu do pracy zdalnej. Jednocześnie wspomniana adaptacja klientów do nowych form kontaktu przekłada się na postrzegane polepszenie sytuacji w tym zakresie. Nowe technologie nadal adaptują się do naszego środowiska obsługowego. Niemniej stopień jego wykorzystania wciąż jest jeszcze na wczesnym etapie. Tylko 35% marek uczestniczących w badaniu korzysta z chatbotów, a jeszcze mniej, bo 20%,
z voicebotów. 40% marek wykorzystuje dzisiaj sztuczną inteligencję oraz rozpoznawanie głosu. Natomiast rozpoznawanie twarzy wykorzystuje 10%, a sklepy autonomiczne 5% marek uczestniczących w badaniu.

 

Dzisiaj, po dwóch latach funkcjonowania w pandemicznej rzeczywistości, wszyscy umieją działać w zgodzie z wypracowanymi regułami, choć wciąż jest to dla marek wyzwanie. Obsługa klienta i komunikacja marek z klientami to pole nieustannych poszukiwań. Zmiany technologiczne, nowe możliwości kontaktu i w końcu adaptacja i doświadczenia klientów napędzają marki do ciągłych poszukiwań i doskonalenia metod obsługi – dodał Łukasz Kulig, dyrektor zarządzający Avaya w Polsce.

 

IT Champions 2022 – Prestiżowe nagrody branżowe, wydawnictwa IT Reseller zostały wręczone! Na gali gościła czołówka branży IT!