Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wsparcie nauki programowania dla najmłodszych – Spotkanie w Ministerstwie Cyfryzacji w ramach działania 3.2 programu Polska Cyfrowa.

23 czerwca br. w Ministerstwie Cyfryzacji obyło się spotkanie w sprawie zakończonego właśnie naboru w ramach działania 3.2 programu Polska Cyfrowa. Dzięki porozumieniom od nowego roku szkolnego nauka programowania będzie dostępna dla dzieciaków z małych miejscowości.

 

W wyniku konkursu do dofinansowania wyłoniono 36 projektów, w których szkoleniami zostanie objętych 5 737 nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz 76 804 uczniów, a także 1 194 innych osób dorosłych (w tym m.in. pracowników publicznych bibliotek, domów kultury, ośrodków doskonalenia nauczycieli). Projekty będą realizowane na terenach 522 gmin w 1307 szkołach. Łączna wysokość przyznanego dofinansowania to blisko 47 mln zł.

 

 

Przypomnijmy, że celem konkursu w ramach działania 3.2 programu Polska Cyfrowa jest umożliwienie uczniom szkół podstawowych z gmin wiejskich i wiejsko-miejskich (i to już od najmłodszych klas) nauki kodowania poprzez wsparcie rozwoju kompetencji nauczycieli w zakresie nauczania programowania, co docelowo umożliwi nauczycielom prowadzenie zajęć pozalekcyjnych z programowania. Dzieci z większych ośrodków taką możliwość już mają. W mniejszych miejscowościach są pozbawione tej szansy, co podkreśliła Anna Streżyńska, Minister Cyfryzacji: – Dlatego naukę kodowania i Internet dla szkół wyciągnęliśmy na sztandary POPC, a dzisiejsze spotkanie jest tego namacalnym efektem. Zależy nam bowiem, by dzieci z gmin wiejskich miały takie same szanse, jak ich koledzy z większych ośrodków. To dla nich jest ten konkurs. I z tego względu państwo postanowiło wejść w ten obszar ze swoją interwencją, a użyje do tego funduszy unijnych. Dziś zamknęliśmy rundę pierwszą – zaznaczyła szefowa resortu cyfryzacji.

 

 

Co ważne, z uwagi na szerokie zainteresowanie konkursem, od 30 czerwca br. istnieje możliwość wzięcia udziału w kolejnej rundzie konkursowej, w której (do 29 września 2017 r.) można składać wnioski o dofinansowanie na realizację projektów na 28 obszarach, w których dotychczas nie wyłoniono zwycięskich projektów. W kolejnej rundzie na ten cel przeznaczono kwotę 48 mln zł.