Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Współpraca XR pomiędzy LG i Meta kończy się fiaskiem

Wydaje się, że szeroko nagłośnione partnerstwo między LG Electronics i Meta w zakresie urządzenia rozszerzonej rzeczywistości upadło w dużej mierze z powodu niewystarczających perspektyw dla rynku XR, podały źródła branżowe w poniedziałek.

„LG i Meta mogą kontynuować współpracę w innych obszarach, takich jak sztuczna inteligencja i metaverse. Ale jeśli chodzi o urządzenie XR, odsuwają swoje plany po tym, jak zobaczyli powolną sprzedaż wcześniejszych modeli, zwłaszcza Vision Pro firmy Apple” – powiedział przedstawiciel branży pod warunkiem zachowania anonimowości.

Dwaj giganci technologiczni rozpoczęli rozmowy na temat partnerstwa XR w lutym, kiedy to dyrektor generalny Meta Mark Zuckerberg i dyrektor generalny LG Electronics Cho Joo-wan spotkali się po raz pierwszy w Seulu. Podczas lunchu obaj dyrektorzy generalni podobno omówili kierunek współpracy w zakresie urządzeń XR nowej generacji oraz możliwą współpracę w zakresie sztucznej inteligencji.

Jak donosi Korea Herald, dwa miesiące po rozpoczęciu współpracy obie firmy znalazły różnice w kierunku wspólnego projektu XR.

Oczekiwano, że LG skorzysta na wykorzystaniu różnych źródeł treści Meta i jej know-how jako jednego z pierwszych gigantów technologicznych, który wprowadził na rynek zestaw słuchawkowy do rzeczywistości wirtualnej w 2016 roku. Meta ma również swój system operacyjny XR Horizon. Meta rozszerzyłaby swoje wpływy na rynku XR, wykorzystując siłę marki LG i rozległą sieć sprzedaży.

Jeśli ich wspólny projekt miałby pójść zgodnie z planem, inteligentny zestaw słuchawkowy LG i Meta miałby zostać wprowadzony na rynek w 2025 roku, w cenie około 2000 USD. Jest to dwukrotnie wyższa cena niż w przypadku obecnego Meta Quest Pro i tańsza niż Vision Pro firmy Apple, który został wprowadzony na rynek na początku tego roku w USA w cenie 3500 USD.

Przewiduje się, że globalny rynek XR będzie rósł w nadchodzących latach. Według firmy monitorującej rynek Counterpoint Research, liczba dostarczonych zestawów XR miała osiągnąć w tym roku 3,9 miliona, co oznacza dwucyfrowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Perspektywa ta może jednak ulec zmianie wraz z rozczarowującym wynikiem Apple Vision Pro. Chociaż Apple nie ujawniło wyników sprzedaży, jego zestaw słuchawkowy do rzeczywistości mieszanej Vision Pro nie sprzedawał się tak dobrze, jak początkowo oczekiwano, a Apple spowolniło produkcję sprzętu.