Współpraca XR pomiędzy LG i Meta kończy się fiaskiem
Wydaje się, że szeroko nagłośnione partnerstwo między LG Electronics i Meta w zakresie urządzenia rozszerzonej rzeczywistości upadło w dużej mierze z powodu niewystarczających perspektyw dla rynku XR, podały źródła branżowe w poniedziałek.
„LG i Meta mogą kontynuować współpracę w innych obszarach, takich jak sztuczna inteligencja i metaverse. Ale jeśli chodzi o urządzenie XR, odsuwają swoje plany po tym, jak zobaczyli powolną sprzedaż wcześniejszych modeli, zwłaszcza Vision Pro firmy Apple” – powiedział przedstawiciel branży pod warunkiem zachowania anonimowości.
Dwaj giganci technologiczni rozpoczęli rozmowy na temat partnerstwa XR w lutym, kiedy to dyrektor generalny Meta Mark Zuckerberg i dyrektor generalny LG Electronics Cho Joo-wan spotkali się po raz pierwszy w Seulu. Podczas lunchu obaj dyrektorzy generalni podobno omówili kierunek współpracy w zakresie urządzeń XR nowej generacji oraz możliwą współpracę w zakresie sztucznej inteligencji.
Jak donosi Korea Herald, dwa miesiące po rozpoczęciu współpracy obie firmy znalazły różnice w kierunku wspólnego projektu XR.
Oczekiwano, że LG skorzysta na wykorzystaniu różnych źródeł treści Meta i jej know-how jako jednego z pierwszych gigantów technologicznych, który wprowadził na rynek zestaw słuchawkowy do rzeczywistości wirtualnej w 2016 roku. Meta ma również swój system operacyjny XR Horizon. Meta rozszerzyłaby swoje wpływy na rynku XR, wykorzystując siłę marki LG i rozległą sieć sprzedaży.
Jeśli ich wspólny projekt miałby pójść zgodnie z planem, inteligentny zestaw słuchawkowy LG i Meta miałby zostać wprowadzony na rynek w 2025 roku, w cenie około 2000 USD. Jest to dwukrotnie wyższa cena niż w przypadku obecnego Meta Quest Pro i tańsza niż Vision Pro firmy Apple, który został wprowadzony na rynek na początku tego roku w USA w cenie 3500 USD.
Przewiduje się, że globalny rynek XR będzie rósł w nadchodzących latach. Według firmy monitorującej rynek Counterpoint Research, liczba dostarczonych zestawów XR miała osiągnąć w tym roku 3,9 miliona, co oznacza dwucyfrowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Perspektywa ta może jednak ulec zmianie wraz z rozczarowującym wynikiem Apple Vision Pro. Chociaż Apple nie ujawniło wyników sprzedaży, jego zestaw słuchawkowy do rzeczywistości mieszanej Vision Pro nie sprzedawał się tak dobrze, jak początkowo oczekiwano, a Apple spowolniło produkcję sprzętu.