Wybrano zwycięzców programu Intel AI for Youth w Polsce, którego organizatorem była firma Intel wraz z Fundacją Orange oraz Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym.

Intel wraz z Fundacją Orange oraz Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym zakończył kolejną edycję programu Intel® AI for Youth w Polsce, świętując osiągnięcia uczniów i nauczycieli w trakcie wirtualnego finału.

 

Zakończona edycja programu była wyjątkowa, została przeprowadzona bowiem w całości w sposób zdalny. Dzięki zaangażowaniu wszystkich stron, 19 nauczycieli uczestniczyło w szkoleniu na AI coach’a, ponad 200 uczniów zostało przeszkolonych z metodyki Intel® AI for Youth i stworzyło 26 autorskich projektów społecznych. Do finału konkursu zakwalifikowało się 12 projektów, które przez miesiąc były pod opieką mentorów z firmy Intel. Po drugiej rundzie oceny, wybrano 5 najlepszych projektów, z których 2 dostały nagrody główne:

 

  • I nagroda w konkursie – „Mike The Glove”, projekt stworzony przez uczniów z Liceum Ogólnokształcącego im. Kazimierza Wielkiego w Kole. Projekt prezentuje wizję ekosystemu narzędzi, który ułatwia osobom z niepełnosprawnościami wykonanie pewnych czynności poprzez ich automatyzację.

 

  • II nagroda w konkursie – „Biometria oparta o EKG”, projekt stworzony przez ucznia z Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie. Projekt wykorzystuje sieci neuronowe w celu biometrycznej identyfikacji osoby na podstawie samego sygnału EKG.

 

  • Wyróżnienie – „Zmęczenie plagą dzisiejszego świata – detekcja oraz analiza użytkownika”, projekt stworzony przez ucznia z Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Iłży. Projekt to detektor zmęczenia, który dzięki analizie danych ma na celu rozpoznanie tego, czy użytkownik zasnął.

 

  • Wyróżnienie – „BreedSelector – inteligentny dobór rasy psa na podstawie wywiadu”, projekt stworzony przez uczniów z Zespołu Szkół Mechaniczno-Elektrycznych w Tarnowie. „BreedSelector” to aplikacja, która wykorzystując algorytmy sztucznej inteligencji, dobiera odpowiednią rasę psa do potrzeb i możliwości osoby poszukującej zwierzęcia. Dokonuje tego na podstawie udzielonych w ankiecie odpowiedzi, a także przesłanych zdjęć pupili.

 

  • Wyróżnienie – „Bike4Map”, projekt stworzony przez uczniów z Zespołu Szkół Technicznych w Płocku oraz Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszko w Gostyninie. „Bike4Map” to aplikacja dla miłośników kolarstwa oraz turystki rowerowej, która przy współpracy ze stroną internetową wyszukuje trasy rowerowe o różnym poziomie trudności, stopniu przewyższeń, długości oraz typie nawierzchni w danej miejscowości w Polsce. Dodatkowo program znajduje przy trasach punkty serwisowe i zaleca odpowiedni rower.

 

„Jesteśmy bardzo wdzięczni nauczycielom i uczniom za podjęcie dodatkowego wysiłku w dobie zdalnej edukacji, aby promować kompetencje przyszłości. Gratuluję młodzieży doskonałych projektów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, a nauczycielom odwagi w zdobywaniu nowych kompetencji” – mówi Bartosz Ciepluch, Vice President, DPG Poland General Manager, Intel.

 

Intel® AI for Youth to globalny program zainicjowany w Polsce, skierowany dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Jego celem jest przekazywanie uczestnikom umiejętności i wiedzy z dziedziny AI, jak również inspiracji, w jaki sposób technologia pozwala rozwiązywać problemy o znaczącym wpływie społecznym oraz problemy istotne dla zrównoważonego rozwoju. Obecnie program jest wdrażany w 15 krajach na całym świecie, ale to w Polsce wystartował jako pierwszy w regionie. Program pilotażowy został przeprowadzony w 2019 i uczestniczyło w nim 100 uczniów ze szkół średnich z Poznania i z Gdańska. Oficjalne zakończenie programu pilotażowego oraz rozdanie nagród za najlepsze projekty uczniowskie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji odbyło się w grudniu 2019 roku w Ministerstwie Rozwoju.

 

 

Partnerami zaangażowanymi w szkolenie są Ogólnopolska Sieć Edukacyjna, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Konsorcjum PIONIER, Sieć PIONIER Research & Classroom oraz Fundacja Zwolnieni z Teorii.

 

Równocześnie firma Intel nieustannie współpracuje z organizacjami wspierającymi nowoczesną edukację w Polsce nad dalszym skalowaniem programu. Już po wakacjach ogłoszone zostaną kolejne, ambitne projekty związane z wdrażaniem edukacji dotyczącej sztucznej inteligencji w polskich szkołach. Program Intel® AI for Youth jest częścią społecznego zaangażowania firmy Intel na 2030 rok, w ramach którego Intel chce nawiązać współpracę z rządami w 30 krajach i 30 000 instytucjami na całym świecie i jest zaangażowany w przeszkolenie ponad 30 milionom osób w zakresie sztucznej inteligencji.

 

https://itreseller.pl/huawei-we-wspolnych-projektach-z-najlepszymi-uczelniami-w-polsce/