Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wyciek danych w Cariad, jednostce software Volkswagena, 800 tysięcy rekordów trafiło do sieci

Wielkie firmy i ich działy IT stoją przed wieloma wyzwaniami z zakresu bęzpieczeństwa. Do wielu gigantów, których dotknęły pokaźne wycieki, dołącza teraz Volkswagen.

Pod koniec listopada 2024 roku Cariad, dział odpowiedzialny za oprogramowanie w koncernie Volkswagen, odkrył poważny wyciek danych. Wrażliwe informacje, takie jak historia lokalizacji pojazdów i dane osobowe klientów, były dostępne w internecie przez kilka miesięcy. Łącznie wyciekło około 800 tysięcy rekordów, które znajdowały się w publicznie dostępnej chmurze Amazon Web Services.

Dochodzenie w tej sprawie rozpoczęło się dzięki niemieckiej polityk Nadji Weippert, która po zakupie samochodu VW i aktywacji aplikacji mobilnej przeprowadziła własne sprawdzenie zabezpieczeń. Aplikacja, która umożliwia zdalny dostęp do funkcji pojazdu, okazała się źródłem luki bezpieczeństwa. Sprawę nagłośniły wspólnie Der Spiegel oraz Chaos Computer Club (CCC).  Po przedstawieniu dowodów Cariad podjął działania, aby załatać lukę i usunąć dostęp do danych. Jednak fakt, że informacje były dostępne przez kilka miesięcy, budzi poważne obawy o standardy bezpieczeństwa stosowane przez Volkswagena.

Incydent ten uwypukla rosnące ryzyko związane z cyfryzacją samochodów i coraz szerszym wykorzystaniem aplikacji mobilnych w zarządzaniu pojazdami. Eksperci podkreślają, że producenci muszą traktować bezpieczeństwo danych klientów z najwyższą powagą, aby uniknąć podobnych incydentów w przyszłości. Pomimo zapewnień Volkswagena o poprawie procedur bezpieczeństwa, sprawa pozostaje kolejnym ostrzeżeniem dla całej branży motoryzacyjnej, która coraz bardziej opiera się na zaawansowanych technologiach, ale jednocześnie wystawia klientów na nowe zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem.