Wyciekły plany AMD na 2021 i 2022 rok. Linia układów APU Rembrandt wykorzysta architekturę Zen 3+ (6 nm oraz iGPU bazujący na Navi).

Plan, przedstawiający APU nowej generacji AMD, wyciekł do sieci dzięki uprzejmości profilu _rogame. W przyszłym roku zobaczymy, jak linia Cezannne łączy architekturę Zen 3 i starzejące się (chociaż z klasą) iGPU Vega, a w 2022 czeka nas debiut linii Rembrandt. 6 nm, Zen 3+ i Navi2 iGPU – brzmi zachęcająco.

Plan na 2021 rok wskazuje na cztery linie APU AMD. Pierwszą jest Cezanne, którą zobaczymy z TDP na poziomie 45W i 15W. Obie wersje będą będą wykorzystywać architekturę Zen3 z iGPU Vega 7. Lucienne-U to kolejny APU, który jest oparty na Zen2 i będzie miał również 15W TDP. Wszystkie te APU będą wytwarzane w procesie 7 nm w TSMC. VanGogh z TDP wynoszącym zaledwie 9W, także wykorzysta starszą architekturę Zen2. Co ciekawe, będzie miał iGPU Navi 2, jako pierwsza jednostka AMD. 9W to mało? AMD szykuje układ APU o połowie tej wartości. Linia układów Pollock z TDP wynoszącym zaledwie 4,5 W, korzystających z pierwszego Zen i wyprodukowany w procesie 14 nm (prawdopodobnie w Global Foundries) raczej trafi do systemów wbudowanych niż do normalnego obiegu.

Ciekawie prezentuje się plan na 2022 rok. Główną linią APU będzie wówczas Rembrandt – ponownie w wersjach 45 W i 15 W. Linia ta nie tylko będzie zawierała zaawansowaną architekturę Zen3+ AMD, ale także iGPU Navi2. Obie odmiany APU Rembrandt będą produkowane w 6-nanometrowym procesie technologicznym TSMC, a nie, jak podejrzewano wcześniej, 5 nm. Rembrandt będzie korzystał z pamięci LPDDR5, a także DDR5. Barcelo-U zastąpi Vangogha bez widocznych zmian i prawdopodobnie będzie odświeżeniem linii.

Zapowiada się interesująca rywalizacja z układami Intela na przyszły rok. AMD ma potężny kredyt zaufania wśród użytkowników. Intel nie jest natomiast blokowany walką o moce przerobowe TSMC, o które AMD musi walczyć z Qualcommem, Appple czy NVIDIĄ.

https://itreseller.pl/itrnewtesla-na-szczycie-firma-elona-muska-na-fali-wzrostow-cen-akcji-trafia-na-indeks-sp-500-oraz-na-szczyt-producentow-samochodow/