Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajna chmura gwarancją dostępności platform e-commerce

Zbliżający się sezon handlowy, w tym coraz popularniejsze święta zakupowe, takie jak Black Friday czy Cyber Monday, zwiastują znaczący wzrost ruchu w sklepach online. Dla ich właścicieli to doskonała okazja na osiągnięcie imponujących wyników sprzedażowych, ale i wyzwanie pod względem technologicznym. Biorąc zaś pod uwagę, że co druga osoba planuje zrobić zakupy w Black Friday on-line, warto przygotować e-sklep nieco wcześniej.

Podczas Black Friday ruch na stronach sklepów internetowych często podwaja się w stosunku do standardowego poziomu. Na stronach najchętniej odwiedzanych przez Polaków, czyli oferujących elektronikę czy modę, obserwuje się skok wizyt na poziomie 300-400 procent w ciągu dnia. Zmiany są wymierne, tylko ubiegłoroczna edycja Black Friday zwiększyła ruch w polskim e-commerce o 116 procent w porównaniu do reszty listopada. Największym zainteresowaniem cieszyły się wówczas branże mody i akcesoriów (wzrost liczby transakcji o 101 procent), AGD/RTV i elektronika (wzrost o 84 procent) oraz sektor zdrowia i urody (wzrost o 50 procent). Powyższe dane pokazują, że infrastruktura jest czynnikiem krytycznym dla zapewnienia odpowiedniego doświadczenia zakupowego.

Black Friday stanowi wyzwanie pod względem technologicznym, ponieważ firmy muszą jednocześnie sprostać lawinie wizyt i uniknąć przestojów. Stabilna infrastruktura, czyli miejsce, gdzie e-sklep jest hostowany, wpływa na budowanie zaufania między klientami końcowymi i marką, a przedstawicielom biznesu pozwala na elastyczność i skalowalność działań. Właśnie dlatego rozwiązania chmurowe dopasowane do indywidualnych potrzeb dobrze sprawdzają się w e-commerce – mówi Robert Paszkiewicz, VP na region Europy Środkowo-Wschodniej w OVHcloud.

Do wzmożonego ruchu warto przygotować się wcześniej, np. inwestując w odpowiednią moc obliczeniową. Co istotne, celem nie powinno być jedynie zwiększanie nakładów, lecz rozsądne korzystanie z rozwiązań, które zapewnią potencjał szybszego wdrażania innowacji i rozwoju w zależności od potrzeb.

Obserwujemy wzrost świadomości branży e-commerce, która stara się przygotować na wzmożony ruch, coraz częściej używając skalowalnej chmury obliczeniowej, niemniej wciąż sporo decyzji jest odkładanych na ostatnią chwilę – mówi Robert Paszkiewicz. – W ubiegłym roku w okresie Black Friday wizyty na naszej stronie wzrosły o 53 procent w porównaniu do poprzedzających ten czas 2 tygodni. My również zadbaliśmy o to, by w tym newralgicznym okresie firmy otrzymały odpowiednią pomoc w zapewnieniu jak najlepszego doświadczenia zakupowego swoim klientom.

Chmura w e-commerce, zwłaszcza w Black Friday, sprawdzi się ze względu na możliwość obsługi dynamicznego ruchu oraz potrzebę natychmiastowego zwiększania skalowalności i wydajności systemów. Każda udana promocja to uderzeniowa dawka zapytań dla serwera w krótkim czasie, co może doprowadzić do przeciążenia. W badaniu Uptime Institute szacuje, że awarie kosztują firmy aż do 10 procent utraty przychodów (i to poza wyprzedażową gorączką), chmura zaś umożliwia elastyczne skalowanie zasobów, dzięki czemu systemy e-commerce mogą automatycznie dostosować się do wzrostu ilości wizyt, unikając przestojów lub spowolnień. Odpowiednia konfiguracja oprogramowania e-sklepu, połączona z chmurą, gwarantuje nieprzerwane działanie platformy, jak pokazuje przykład Sportano.

Naszym celem było połączenie najefektywniejszych rozwiązań technologicznych z bezpiecznym procesem sprzedaży, aby zapewnić klientom komfortowe doświadczenia zakupowe. Usługa chmury publicznej od OVHcloud umożliwiła skuteczne przeniesienie danych od poprzedniego dostawcy, a dzięki opcji flex leasing możliwe było elastyczne dopasowanie mocy obliczeniowej oraz skalowanie zasobów w zależności od natężenia ruchu na stronie – to pozwoliło nam sprostać dynamicznym warunkom rynkowym – powiedział Grzegorz Kupidura, Chief Technology Officer z firmy Sportano, jednej z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w kategorii odzieży i akcesoriów sportowych.

 

Stabilna infrastruktura napędza obroty

Stabilna infrastruktura technologiczna jest kluczowa dla sukcesu w e-commerce, szacuje się, że zwłaszcza w przypadku dużych graczy dobrze dopasowana chmura obliczeniowa może zwiększyć sprzedaż nawet o 30 procent, ponieważ wpływa m.in. na dostęp do strony internetowej bez przerw czy spowolnień, doświadczenie użytkownika, w tym szybkość ładowania strony oraz bezpieczeństwo, wpływające na zaufanie kupujących.

Ostateczny wpływ procentowy zależy od branży, wielkości sklepu i wydajności samej chmury publicznej, ale dla dużych podmiotów nawet kilkuprocentowe usprawnienie w infrastrukturze może oznaczać znaczący wzrost sprzedaży.

 

IT Channel Leaders 2024: „Współpraca i partnerstwo najważniejsze” – wspólnie podkreślili czołowi przedstawiciele branży IT podczas debaty „Liderzy Branży”