Wydatki na usługi infrastruktury chmurowej wzrosły w Q2 o 16% do 72,4 miliarda dolarów.
Analitycy z Canalys przyjrzeli się wydatkom globalnym na usługi infrastruktury chmurowej. Okazuje się, że te konsekwentnie rosną, wraz z nakładami na AI.
Inwestycje w chmurę, sztuczną inteligencję i kanał partnerski są dziś ważnym punktem strategii wielu firm IT. Jak wskazują analitycy z Canalys, niepewność makroekonomiczna sprawia, że klienci skupiają się na optymalizacji wykorzystania chmury w celu zmniejszenia kosztów. Do tej pory technologie AI i ich integracja z istniejącymi produktami nie doczekały się jeszcze powszechnej komercjalizacji, zatem nie miały znaczącego wpływu na przychody dostawców usług chmurowych. Jednak sztuczna inteligencja stanowi główny czynnik napędzający przyszłe inwestycje w chmurę.
W dzisiejszym krajobrazie biznesowym, w którym nacisk kładzie się na kontrolę kosztów, dostawcy usług w chmurze muszą zapewnić znaczny napływ nowych klientów i obciążeń, aby napędzać wzrost przychodów. Pojawienie się sztucznej inteligencji powoduje wprowadzenie nowych obciążeń do chmury i ma zwiększyć ogromny popyt na moc obliczeniową, tworząc nowe możliwości rozwoju.
„Najpopularniejszy model współpracy polega na tym, że partnerzy wnoszą specjalistyczną wiedzę branżową, wiedzę o procesach biznesowych i analizę danych” – powiedział Yi Zhang, analityk z Canalys – „Dostawcy usług chmurowych z kolei oferują partnerom wczesny dostęp do powstających technologii i zapewniają wsparcie techniczne”.
„W międzyczasie dostawcy muszą oddzielić ziarno od plew, jeśli chodzi o wdrażanie swoich strategii sztucznej inteligencji za pośrednictwem partnerów” – powiedział Alex Smith, wiceprezes Canalys – „Oznacza to skupienie się na partnerach, którzy budują praktyki usługowe wokół sztucznej inteligencji, angażują się w inicjatywy sprzedażowe i marketingowe skupiające się na sztucznej inteligencji, tworzą oryginalne przywództwo i przekonujące studia przypadków dotyczące aplikacji AI”