Wyłoniono liderów innowacji, drugiej edycji prestiżowego konkursu Masters&Robots Awards, organizowanego przez Digital University

Poznaliśmy laureatów drugiej edycji prestiżowego konkursu Masters&Robots Awards, organizowanego przez Digital University – lidera edukacji cyfrowej w Polsce. W gronie zwycięzców znaleźli się m.in. twórcy technologii Sound Objects umożliwiającej szybkie wykrywanie i leczenie demencji, program Meet and Code zmniejszający przepaść cyfrową w Europie oraz startup pozytywnego wpływu działający w branży modowej.

W uroczystości wręczenia nagród wziął udział Minister Cyfryzacji Krzysztof Gawkowski, który w swoim przemówieniu zwrócił uwagę na olbrzymi potencjał tkwiący w technologiach takich jak sztuczna inteligencja i komputery kwantowe. Minister podkreślał, że znajdujemy się obecnie w punkcie zwrotnym.

– Jesteśmy w miejscu, które odmieni życie nasze i przyszłych pokoleń. Odmieni je na wielu poziomach i musimy być na to gotowi – i regulacyjnie, i to jest zadanie dla władzy publicznej, i innowacyjnie.

 

 

Skok technologiczny obejmie wszystkie branże, firmy i korporacje. Jowita Michalska, prezeska Digital University i przewodnicząca Jury konkursu, mówiła o potrzebie doceniania tych, którzy w tym skoku technologicznym widzą swoją przyszłość i mają odwagę  wyznaczać kierunki rozwoju.

– W drugiej edycji Masters&Robots Awards wyłoniliśmy 8 zwycięzców w 6 kategoriach. Nagrodziliśmy tych, którzy pokazują, że dzięki innowacjom i kreatywności, ale też odwadze kwestionowania status quo, możemy pokonywać wyzwania i budować lepszą przyszłość. Wiele nagrodzonych rozwiązań ma potencjał do skalowania i wprowadzania pozytywnych zmian na szeroką skalę.

Gala konkursowa odbyła się w warszawskim Centrum Kreatywności Targowa, przy wsparciu organizacji partnerskich: InCredibles program Sebastiana Kulczyka, PZU, ABB, Bank Pocztowy i Johnson & Johnson Innovative Medicine.

  • Tytuł Masters of Innovation trafił do Vivid Mind Health za pionierskie podejście do wykrywania i leczenia demencji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Firma opracowała przełomową technologię Sound Objects, umożliwiającą szybką i precyzyjną diagnozę na wczesnym etapie choroby, co jest kluczowe dla skutecznego leczenia i poprawy jakości życia pacjentów. Partnerem tej kategorii była firma Johnson & Johnson Innovative Medicine.
  • Zwycięzcą w kategorii Masters of AI został cyber_Folks za innowacyjne narzędzie „_Now”, które pozwala tworzyć w pełni funkcjonalne strony internetowe z poziomu smartfona, bez konieczności zatrudniania programistów czy copywriterów. Partnerem tej kategorii była firma PZU, która uważnie śledzi trendy w sferze innowacji i wdraża rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji m.in. w obszarze Customer Experience.

 

 

  • Nagrodę Masters of Social Impact przyznano INTU Circularity za wkład w rozwiązywanie problemu zanieczyszczenia środowiska i nadmiernej produkcji w branży odzieżowej. Firma ta opiera swój model biznesowy na idei gospodarki o obiegu zamkniętym, odzyskując i przetwarzając niepotrzebne tekstylia w unikatowe kolekcje odzieżowe. Nagrodę w tej kategorii wręczyła Ela Wojciechowska, prezeska Fundacji Digital University, która ze swoim programami edukacyjnym Be.Eco i Be.Net dociera rocznie do ponad 2 tys. nauczycieli i 80 tys. uczniów.
  • Ex aequo w kategorii Masters of Innovation Leadership nagrodzono Przemka Gdańskiego z BNP Paribas Bank Polska oraz Adama Marciniaka z VeloBanku. Obaj otrzymali nagrodę za wybitne osiągnięcia w dziedzinie innowacji i przywództwa w sektorze bankowym.

 

 

Sektor bankowy odgrywa fundamentalną rolę w procesie cyfryzacji polskiej gospodarki. Od lat obserwujemy, jak instytucje finansowe torują drogę innowacjom i przenoszą usługi na wyższy poziom. Masters&Robots Awards to nie tylko konkurs, ale też platforma wymiany pomysłów i budowania silnej społeczności innowatorów. Wierzę, że laureaci tej prestiżowej nagrody staną się inspiracją dla przyszłych pokoleń liderów. Znajdujemy się bowiem w punkcie, w którym mądrzy, odważni i odpowiedzialni przywódcy są bardziej potrzebni niż kiedykolwiek wcześniej – podsumował Jarosław Sroka, przedstawiciel partnera strategicznego konkursu – InCredibles program Sebastiana Kulczyka i wręczający nagrody w kategorii Masters of Innovation Leadership.

 

  • BNP Paribas Bank Polska otrzymał nagrodę Masters of Future Oriented Culture za stworzenie wyjątkowej kultury organizacyjnej, która umożliwia pracownikom podejmowanie inicjatyw przewidujących nadchodzące trendy i przygotowujących firmę na przyszłość. Bank oferuje szereg innowacyjnych programów, które rozwijają kompetencje przyszłości wśród kadry i zachęcają do podejmowania działań wykraczających poza tradycyjne podejście do bankowości. Partnerem tej kategorii był Bank Pocztowy.
  • Tytuł Masters of Global Impact przyznano ex aequo dwóm firmom: Hemolens Diagnostics i TechSoup. Hemolens Diagnostics została nagrodzona za rewolucyjny wkład w cyfrową diagnostykę kardiologiczną – firma opracowała unikatową platformę Cardiolens®, wykorzystującą sztuczną inteligencję oraz inżynierię biomedyczną do nieinwazyjnej i dokładnej oceny zwężeń naczyń wieńcowych. TechSoup zostało docenione za program Meet and Code, który umożliwia setkom tysięcy młodych ludzi udział w darmowych wydarzeniach kodowania, zmniejszając przepaść cyfrową w Europie.

Kolejną okazją do spotkania w ramach społeczności zgromadzonej wokół Digital University będzie 8. edycja konferencji Masters&Robots, która odbędzie się 23.10.24 r. w Warszawie. Podczas wydarzenia będzie można wziąć udział w inspirujących wykładach, panelach dyskusyjnych i warsztatach, a także nawiązać kontakty z ludźmi z branży. Szczegóły dotyczące konferencji zostaną ogłoszone wkrótce.

 

Intel i Qualcomm ucierpią na skutek najnowszych sankcji wprowadzonych przez USA