Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wymierne korzyści dla firm dzięki wdrożeniu rozwiązań ServiceNow, co potwerdza najnowsze badanie ServiceNow i Forrester Consulting

Firma Forrester Consulting na zlecenie ServiceNow przeanalizowała sytuację przedsiębiorstw, które wdrożyły rozwiązania ServiceNow: GRC, Vendor Risk Management (VRM) lub Business Continuity Management (BCM). Wywiady z klientami i analiza finansowa wykazały, że organizacja dzięki wdrożeniu rozwiązań ServiceNow w ciągu trzech lat średnio uzyskuje korzyści w wysokości 12 220 508 USD, przy koszcie inwestycji wynoszącym 3 647 812 USD.

 

Badane firmy potwierdziły, że rozwiązania ServiceNow przyniosły im szereg korzyści, w tym:

  • pozwoliły zautomatyzować zadania i przepływy pracy oraz ograniczyć ręczny nadzór;
  • zwiększyły efektywność zarządzania zgodnością i ryzykiem oraz pomogły skalować działania w zak­resie GRC;
  • skonsolidowały dane oraz połączyły i zmapowały informacje w celu lepszej analizy wpływu i ciągłości działania;
  • zwiększyły efektywność i poprawiły optymalizację zasobów dzięki redukcji zbędnych zadań i lepszemu zarządzaniu ryzykiem;
  • przyspieszyły proces decyzyjny dzięki lepszej integracji pomiędzy ryzykiem
    a zgodnością;
  • pozwoliły skutecznie zarządzać ryzykiem stron trzecich i zakłóceniami dzięki szybszej ocenie dostawców;
  • umożliwiły opracowanie bardziej efektywnego programu zarządzania ciągłością działania poprzez identyfikację i priorytetyzację procesów biznesowych;
  • poprzez dokładniejsze i bardziej terminowe raportowanie zapewniły kadrze kierowniczej lepszy ogląd.

 

Zarządzanie ryzykiem w organizacji może być wyzwaniem – zwłaszcza gdy brakuje skutecznego planowania ciągłości działania. Zarządzanie zgodnością bywa fragmentaryczne –  gdy np. o zgodność dba się ręcznie w kilku arkuszach kalkulacyjnych lub za pomocą systemów z przestarzałymi procedurami. Zarządzanie ryzykiem regulacyjnym i operacyjnym również okazuje się trudne – a poprzeczka rośnie wraz z wymaganiami dotyczącymi zgodności operacyjnej i presją regulacyjną. Ograniczenia te mogą być źródłem poważnych problemów. Wdrożenie rozwiązań ServiceNow może przynieść firmom liczne korzyści – mówi Maciej Ostrowski, dyrektor ds. sprzedaży, odpowiedzialny za rozwój i działalności firmy ServiceNow w Polsce.

 

Badane firmy, które wdrożyły rozwiązania ServiceNow, w ciągu trzech lat odnotowały wzrost wydajności testowania zgodności dzięki automatyzacji średnio o 3,2 mln USD. Aby uprościć strukturę zarządzania, organizacje przeszły na zintegrowaną platformę GRC (Governance, Risk, Compliance), która pomaga w automatyzacji przepływów pracy. Działania związane ze zgodnością zostały przeniesione na scentralizowaną platformę, co pozwoliło na automatyzację i dostosowanie wspólnych kontroli do wielu ram zgodności, nakazów i zobowiązań. W rezultacie organizacje wyeliminowały zbędne podwójne testowanie i uprościły procesy w zakresie zgodności. Zautomatyzowane zostały zadania administracyjne, testowanie i raportowanie, co zmniejszyło obciążenie pracą operatorów i pracow­ników ds. zgodności średnio nawet o 75 proc.

Wyniki badania pokazują, że poprawa skuteczności zarządzania ryzykiem przyniosła korzyści średnio o 2,7 mln USD. Dzięki ServiceNow dane związane z GRC, dane dotyczące zgodności z prze­pisami oraz dane z baz danych zarządzania konfiguracją (CMDB) zostały zag­regowane w jednym repozytorium, co zapewniło natychmiastowy wgląd w stan ryzyka i obszary niezgodności. Nowym standardem stała się automatyzacja zadań i eliminacja ręcznego raportowania.

Oszczędności na audycie dzięki lepszej widoczności przyniosły korzyści średnio w wysokości 739 125 USD. Zwiększona dokładność, zgodność, kontrole wewnętrzne i ścieżki kontroli pochodzenia (chain of custody) ułatwiły audytorom zadanie weryfikacji wyników.

Zmniejszenie kosztów oceny ryzyka dostawcy średnio przyniosło korzyści w wysokości 2,5 mln USD. Analiza ryzyka i taktyka jego łagodzenia ma strategiczne znaczenie dla sukcesu biznesowego. ServiceNow VRM automatyzuje proces oceny, co redukuje czas poświęcony każdemu dostawcy nawet o 18 godzin rocznie. Wzrost produktywności dzięki podglądowi
w czasie rzeczywistym, automatyzacji przepływu pracy i połączonym systemom usprawniającym współpracę średnio przyniósł zaś korzyści w wysokości 1,1 mln dol.

Ponadto wdrożenie rozwiązań ServiceNow w badanych firmach wpłynęło na przyspieszenie oraz ułatwienie fuzji i przejęć, zapewnienie zasadniczej odporności operacyjnej oraz pozwoliło ograniczyć koszty wynikające z zaprzestania stosowania starszych narzędzi.

 

Dell Technologies Forum 2022: Największe wydarzenie branży IT w Polsce za nami!