Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Ośmiu na dziesięciu sprzedawców detalicznych w Europie (87%) niepokoi brak dostępu do technologii, które wykrywają zagrożenia bezpieczeństwa lub działalność przestępczą, wynika z badania Zebra Technologies

Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosiła dziś wyniki swojego 17. corocznego globalnego badania zachowań konsumentów. Dane pokazują, że kupujący nie są jedynymi, którzy martwią się wpływem kradzieży i przestępczości na doświadczenia w sklepie. Ośmiu na dziesięciu sprzedawców detalicznych w Europie (87%) niepokoi brak dostępu do technologii, które wykrywają zagrożenia bezpieczeństwa lub działalność przestępczą.

Większość sklepów (76% w Europie, 78% na całym świecie) znajduje się pod presją minimalizowania kradzieży i strat. Dlatego firmy inwestują w narzędzia, które wspomagają zarówno pracowników pierwszej linii, jak i zespoły wspierające. Największą efektywność w zapobieganiu stratom wykazują obecnie technologie bazujące na sztucznej inteligencji, a tuż za nimi plasują się kamery, czujniki i RFID. Podczas gdy tylko 38% firm handlowych w Europie i na świecie korzysta z analizy preskryptywnej opartej na AI do zapobiegania stratom, 51% detalistów w Europie (50% na świecie) twierdzi, że wdroży takie rozwiązanie w ciągu najbliższych 1-3 lat. Ponad czterech na dziesięciu sprzedawców detalicznych twierdzi, że planuje również implementację kamer i czujników przy kasach samoobsługowych (51% w Europie, 45% na świecie), wizji komputerowej (43% w Europie, 46% na świecie) oraz tagów i czytników RFID (43% w Europie, 42% na świecie) w ciągu najbliższych trzech lat, głównie do zapobiegania stratom.

Informacje o planowanych zmianach w obszarze technologii w branży handlowej powinny uspokoić konsumentów. Na ten moment 70% respondentów w Europie (78% na całym świecie) uważa za irytujące wystawianie w sklepach produktów w zabezpieczonych skrzynkach. Dodatkowo, 69% konsumentów w Europie (70% na całym świecie) zgłasza, że trudno im znaleźć pracownika sklepu, kiedy potrzebują wsparcia podczas zakupów. Jeden na pięciu kupujących (19% w Europie, 21% na świecie), którzy opuścili sklep z pustymi rękami twierdzi, że stało się tak, ponieważ obsługa nie była dostępna, aby pomóc. Obserwując poprzednie raporty Zebra można zauważyć, że wskaźnik ten wzrósł w ciągu ostatnich dwóch lat.

 

Pozostałe powody frustracji pracowników i spadku zadowolenia kupujących

Chociaż globalne wydatki konsumenckie utrzymują się na stałym poziomie, a konsumenci są zadowoleni ze swoich doświadczeń zakupowych, to w tym roku wskaźnik satysfakcji klientów spadł w porównaniu z wcześniejszymi edycjami badania. W 2023 roku 85% respondentów było zadowolonych zarówno z zakupów w sklepie, jak i online. W tym roku tylko 76% Europejczyków (81% populacji globalnej) jest zadowolonych z zakupów w sklepie, a 76% (79% na całym świecie) z zakupów online.

Kupujący oczekują, że sklepy będą oferować łatwe opcje odbioru i zwrotów, ale sprzedawcy napotykają wyzwania w obu przypadkach. Większość detalistów przyznaje, że trudno im potwierdzić aktualne stany magazynowe i ceny. Ponadto, przy rosnącej liczbie kupujących, którzy powracają do sklepów, utrzymujące się niedobory siły roboczej i rosnąca liczba przypadków strat odbijają się na poziomie usług. Na przykład:

  • 73% kupujących w Europie (78% na całym świecie) twierdzi, że kasy samoobsługowe poprawiają ich doświadczenia zakupowe, ale 67% (68% na całym świecie) narzeka na częsty brak linii samoobsługowych (SCO), a niektórzy zgłaszają, że opuścili sklep bez dokonania zakupu, ponieważ nie było w nich SCO ani opcji płatności zbliżeniowych.
  • 69% konsumentów w Europie (71% na całym świecie) wyraża zaniepokojenie niedostępnością obsługi sklepu, podczas gdy 84% sprzedawców w Europie (82% na całym świecie) zauważa, że trudno jest im znaleźć pomoc lub poprosić o wsparcie w odpowiednim momencie.

 

Prawie 90% pracowników handlu twierdzi, że dzięki mobilnym narzędziom technologicznym, które ułatwiają komunikację w czasie rzeczywistym, ustalanie priorytetów zadań oraz sprawdzanie cen i inwentarza, mogą zapewnić lepszą obsługę klienta. Większość sprzedawców zgadza się, że technologia pozwala pracownikom lepiej wykonywać swoją pracę. W wyniku tej obserwacji 77% firm handlowych w Europie (75% na całym świecie) planuje zwiększyć inwestycje w rozwiązania technologiczne w 2025 roku.

 

„Wielu sprzedawców detalicznych tworzy fundamenty pod budowę nowoczesnego środowiska pracy w sklepach” – powiedział Matt Guiste, Global Retail Technology Strategist w Zebra Technologies. – „Inwestują w technologie mobilne i inteligentną automatyzację, aby wspierać podejmowanie decyzji operacyjnych i umożliwić pracownikom podejmowanie aktywności, które podnoszą poziom satysfakcji klientów.”

 

Badanie pokazuje, że obok poprawy jakości obsługi klienta, najważniejszymi priorytetami dla handlu detalicznego są poprawa wydajności i produktywności pracowników mobilnych oraz zarządzanie inwentarzem. Ponad jedna trzecia przedstawicieli branży (44% w Europie, 39% na całym świecie) uważa, że GenAI będzie miała niezwykle istotny wpływ na zarządzanie zasobami i prognozowanie popytu. Sprzedawcy zapowiadają automatyzację lokalizowania produktów oraz RFID na poziomie artykułu (52% w Europie, 46% na świecie), monitoring wideo (49% w Europie, 45% na świecie) i alerty o wyczerpaniu zapasów (42% w Europie, 45% na świecie). Takie rozwiązania zapewnią pracownikom i klientom widoczność inwentarza w czasie rzeczywistym, która ma istotny wpływ na rentowność sklepów.

 

Jak detaliści mogą przywrócić wyższy poziom satysfakcji klientów po odnotowanym w tym roku spadku?

Sprzedawcy mogą wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, zwiększyć rentowność i wzmocnić zaangażowanie pracowników, jeśli:

  • Poznają swoich klientów. Trzy czwarte (71% w Europie, 75% na całym świecie) kupujących chętniej skłania się do wypróbowania i zakupu produktów, gdy sprzedawcy rozumieją ich osobiste preferencje, a pracownicy udzielają rekomendacji.
  • Ułatwią znajdowanie, opłacanie i zwroty produktów oraz pozyskiwanie informacji o artykułach. Kupujący potrzebują dostępności obsługi sklepu byli i chętnie proszą o pomoc w odszukaniu lub zwracaniu produktów.
  • Zadbają o inwentarz na półkach. Chociaż coraz mniej kupujących skarży się na braki magazynowe, są one nadal głównym powodem, dla którego ponad połowa kupujących (52% w Europie, 57% na całym świecie) opuszcza sklep bez pożądanych produktów. Ponadto, więcej pracowników niż w ubiegłych latach (88% w Europie, 86% na całym świecie) zgłasza problemy ze śledzeniem braków magazynowych w czasie rzeczywistym.
  • Zapewnią ochronę kupujących zamiast nadmiernie skupiać się na zapobieganiu stratom. Większość kupujących (71% w Europie i na świecie) martwi wysoki poziom kradzieży i przestępczości w sklepach, w których robią zakupy. Podobnie jak pracownicy, uważają, że tego typu zagrożeń nie da się zauważyć ani powstrzymać. 73% kupujących w Europie (77% na całym świecie) obawia się również, że sklepy mogą podnieść ceny, aby pokryć koszty rosnącej liczby kradzieży i przestępstw.
  • Nie będą przerzucać kosztów operacyjnych na klientów. Kupujący są wyczuleni na wysokość cen bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Ponad trzy czwarte z nich (więcej niż 75%) obawia się, że inflacja spowoduje wzrost kosztów zarówno podstawowych artykułów codziennego użytku, jak i pozostałych artykułów, zmuszając ich do ograniczenia wydatków.
  • Wesprą zespoły sprzedaży najnowszymi technologiami. Większość pracowników (83% w Europie, 85% na całym świecie) uważa, że ich sklep potrzebuje więcej zasobów ludzkich, a 77% sprzedawców detalicznych w Europie (81% na całym świecie) zgadza się z tym stwierdzeniem. Pracownicy obserwują też, że sklepy, które wykorzystują technologię i urządzenia mobilne, przyciągają i zatrzymują więcej pracowników, a korzystanie z najnowszych technologii w obsłudze klienta podnosi jakość doświadczeń konsumentów.

 

WYNIKI BADANIA KLUCZOWE DLA EUROPY

  • Prawie sześć na dziesięć osób podejmujących decyzje dotyczące sprzedaży detalicznej planuje wykorzystanie tagów i czujników RFID w ciągu najbliższych pięciu lat.

 

Samsung wyprzedza Intela w światowym rankingu producentów półprzewodników