Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wyniki finansowe Alphabet (Google) poniżej oczekiwań. Firma notuje spadki wartości akcji. Czy internetowy gigant ma problemy?

CEO Alphabet Inc (GOOGL.O), Sundar Pichai, przedstawił wyniki finansowe firmy. Nie jest różowo. Wartość akcji spadła o niemal 5%. Powodem są niezadowalające przychody Google’a z reklam. Także dane na temat przychodów YouTube i Google Cloud rozczarowały inwestorów. Czyżby jedna z największych marek świata miała kryzys? Niezupełnie.

 

Alphabet ogłosił wyniki finansowe za czwarty kwartał i cały rok 2019. Przychody firmy wzrosły z 39,3 mld USD w 2018 r. do 46,1 mld USD w 2019 r. Zysk netto firmy również wzrósł z 8,9 mld USD do 10,7 mld USD w tym samym okresie. W porównaniu z oczekiwaniami były to raczej słabe wyniki – stąd spadki wartości akcji. W końcu wiemy ile z reklam w 2019 roku przyniósł YouTube, który od jakiegoś czasu stał się znacznie bardziej nasycony reklamami, do irytującego wręcz poziomu (podwójne reklamy automatyczne). Dzięki platformie wideo przynoszącej w minionym roku Alphabet zarobiło 15,1 mld USD, co jest wyraźnym wzrostem w porównaniu do 11,2 mld USD w 2018 r.

 

W wynikach finansowych wyszczególniono także przychody pochodzące z działań w chmurze. Google ogłosiło, że w czwartym kwartale minionego roku uzyskało 2,6 miliarda USD przychodu z chmury. Kategoria ta obejmuje G Suite, a także przychody z infrastruktury chmurowej. Razem Alphabet zarobił około 10 miliardów USD na chmurze. Dla pewnego uzmysłowienia wzrostu tego sektora warto przypomnieć, że w lutym 2018 r. ówczesna dyrektor generalna Google Cloud, Diane Greene, odnotowała kwartalny przychód grupy chmurowej w wysokości 1 miliarda dolarów jako znaczący sukces (którym był w istocie).

 

I chociaż liczby te wskazują na wzrost przychodów, to nie zadowoliły inwestorów, a giełda zareagowała spadkiem ceny akcji internetowego giganta. Analitycy byli najwidoczniej zbyt optymistyczni, oczekując wyraźnie lepszych wyników, co, jak podaje Reuters, miało tyczyć się głównie przychodów z reklam samego Google.

 

https://itreseller.pl/itrnewmicrosoft-w-ostatnim-kwartale-2019-roku-przebil-oczekiwania-analitykow-powodem-zwiekszonych-zyskow-jest-wzrost/