Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wyniki firm z branży fotograficznej w górę

W ostatnim okresie wiele firm opublikowało swoje wyniki finansowe, w tym Fujifilm, Sony oraz Tamron, które zanotowały znaczące wzrosty.

Fotografia to wprawdzie dla wielu osób obecnie przede wszystkim smartfony, ale nie ma co kryć, to poręczny i użyteczny substytut korzystania z prawdziwych aparatów. Jak się okazuje, coraz więcej osób sięga po aparaty fotograficzne. Ba, sam nie jestem wyjątkiem.

Ten trend widać przede wszystkim po wzrostach w wynikach finansowych firm z branży fotograficznej. Wielu graczy notuje dobre, a nawet bardzo dobre rezultaty, co świadczy o ożywieniu rynku.

Fujifilm ogłosiło wyniki za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2024 (Q2 kalendarzowy), notując wzrost zarówno przychodów, jak i zysków operacyjnych w segmencie obrazowania. Przychody wzrosły o 24,2% do 130,7 miliarda jenów (około 887 milionów dolarów), a zysk operacyjny zwiększył się o 38,9%, osiągając 32,5 miliarda jenów (220 milionów dolarów). Sukces ten zawdzięczany jest zarówno segmentowi konsumenckiemu, który obejmuje produkty Instax, jak i sektorowi profesjonalnemu, w którym znajdują się aparaty z serii X i GFX. Segment profesjonalny odnotował wzrost o 33,8%, co pomogło zmniejszyć dystans do segmentu konsumenckiego, dominowanego przez Instax. Nie ma chyba wątpliwości, że wzrost ten napędzał w znacznym stopniu wielki sukces aparatu X100VI, który jest tak popularny, że trudno go dziś znaleźć na rynku.

Sony również może pochwalić się dobrymi wynikami za pierwszy kwartał, odnotowując wzrost przychodów z aparatów o prawie 19% w porównaniu do roku poprzedniego. Segment Imaging and Sensing Solutions przyniósł firmie wzrost zysku operacyjnego o 23,9 miliarda jenów (około 162 miliony dolarów), co wynika głównie z rosnącej sprzedaży sensorów obrazu do urządzeń mobilnych i aparatów cyfrowych.

Tamron, producent obiektywów, także osiągnął rekordowe wyniki za pierwszą połowę 2024 roku. Sprzedaż netto wzrosła o 36,9%, a zysk operacyjny o 36,1%, z czego szczególnie wyróżnia się segment produktów fotograficznych. Sprzedaż w tym segmencie wzrosła o 7 miliardów jenów (47,5 miliona dolarów), a zysk operacyjny wyniósł 8,3 miliarda jenów (56,3 miliona dolarów), co stanowi imponujący wynik i pokazuje siłę tego segmentu, który odpowiada za 30,2% całkowitej sprzedaży firmy.