Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wyprowadzamy sklep na zewnątrz. Marcin Sas z Samsung Electronics Polska, opowiada o wyróżnionym nagrodą IT Champion 2020, wdrożeniu system digital singage w sieci drogerii ROSSMANN.

Marcin Sas, Key Account Manager, Samsung Electronics Polska, opowiada o wyróżnionym nagrodą IT Champion 2020 wdrożeniu system digital singage w sieci drogerii ROSSMANN.

 

Sieć drogerii Rossmann działa w Polsce od 1993 r. Od początku stawia na nowości, trzyma rękę na pulsie innowacji i technologii. Mogą to być na przykład nowatorskie rozwiązania pro-ekologiczne, jak dozowniki z domowymi środkami czystości np. mydłem czy płynem do zmywania naczyń, z których klienci mogą przelewać je do swoich wielorazowych butelek. Innym obszarem budującym pozytywne doświadczenia klientów jest komunikacja. W 2019 firma zainwestowała w instalacje ekranów LCD Samsung. We wszystkich placówkach stały się one podstawowymi nośnikami komunikacji z klientami.

 

– To największe w Europie wdrożenie wyposażenia witryn. Projekt obejmuje wyposażenie wszystkich sklepów sieci Rossmann w 2 ekrany w witrynie i jeden dotykowy w pomieszczeniu socjalnym. Celem jest ściągnięcie klientów do sklepu, wyjście poza sklep. Osoby idące galerią handlową lub ulicą zobaczą wyświetlany na monitorze komunikat i pomyślą na przykład „o moja pasta do zębów w lepszej cenie”. To tworzenie nowych szans sprzedażowych, a dodatkowo dostawcy i producenci mogą prezentować swoje treści klientom Rossmanna – wyjaśnia Marcin Sas, Key Account Manager, Samsung Electronics Polska.

 

Projekt „ekranowy” w Rossmann składa się z dwóch elementów. Pierwszy to ekrany w witrynie. Zastosowane zostały w galeriach handlowych (55” ekrany serii QHR o jasności 700nit), w sklepach przy ulicy, wystawionych na światło dzienne (specjalistyczne i unikatowe na rynku ekrany serii OMN (46” oraz 55”) o jasności aż 4000nit.). Dzięki zastosowaniu takiej jasności przy jednoczesnym wzmocnieniu chłodzenia i filtrowi polaryzacyjnemu światło słoneczne uderzające prosto w ekran nie jest w stanie zaburzyć odbioru wyświetlanego kontentu. Drugi obszar wdrożenia to 32” ekrany dotykowe serii QMR-T – przeznaczone na zaplecze sklepowe, służące jako narzędzie dla pracowników, umożliwiające m.in. dostęp do specjalnie stworzonego dla tych urządzeń intranetu, w którym mogą m.in. składać wnioski urlopowe , dostawać informacje o zatowarowaniu półek i inne komunikaty. Pandemia poszerzyła zakres interakcji o informacje o zasadach zachowania higieny.

 

Zastosowana technologia LED oferuje najwyższą jakość i rozdzielczość oraz wysoką żywotność dochodzącą do 100 tys. godzin, czyli blisko 11 lat nieprzerwanego działania.

 

 

 

Specyfika ekranów

W pierwszym etapie Rossmann wprowadził 1,5 tys. ekranów, w drugim  ponad 2 tys., co daje w sumie 3,5 tys. ekranów zarządzanych centralnie przy pomocy oprogramowania MagicINFO, które daje 100 proc. kontroli nad ekranem. Co ważne monitorem można sterować tak jak telewizorem z pilota.  Wbudowany player pozwala na odczyt bezpośredni z monitora. To co widzimy na ekranie wyświetlane jest u klientom. 55-calowy monitor okienny serii QHR służy do promowania treści w każdym oknie sklepowym z wyjątkową przejrzystością. Ultra wysoka jasność podkreśla treść, niezależnie od warunków oświetlenia. Smukły i nowoczesny design, który płynnie integruje się z każdym oknem wyświetlacza.

 

Z kolei seria OMN firmy Samsung została zaprojektowana z myślą o wyświetlaniu witryn sklepowych. Wyświetla wyraźne, jasne obrazy, które przyciągają i angażują odbiorców, zwiększając prawdopodobieństwo wizyty w sklepie. Dzięki jasności 4000 nitów i wysokiemu współczynnikowi kontrastu 5000: 1 wyświetlacz serii OMN pozostaje jasny i wyraźny, zapewniając niezrównany obraz, który przyciągnie uwagę potencjalnych klientów – nawet w bezpośrednim świetle słonecznym.

 

 

Seria OMN zapewnia wciągającą zawartość dzięki niezwykle smukłej głębokości 54,5 mm. Kompaktowy rozmiar sprawia, że ekspozytor jest naturalnym przedłużeniem sklepu. Wbudowany odtwarzacz MagicINFO Player S6 z serii OMN, wspierany przez potężny system operacyjny TIZEN, zwiększa ogólną wydajność wyświetlacza, umożliwiając łatwe zarządzanie zawartością i zapewniając płynne przenoszenie i odtwarzanie treści. Seria OMN zapewnia energooszczędność, zużywając mniej energii niż konwencjonalne wyświetlacze, zapewniając jednocześnie doskonały obraz i spektakularną wydajność. W rezultacie sprzedawcy detaliczni są wyposażeni w doskonały, bardziej angażujący wyświetlacz, który zapewnia większą kontrolę nad kosztami.

 

Trzecia rodzina QMR-T, wykorzystywana w Rossmannie do wewnętrznej komunikacji, zwiększa zaangażowanie pracowników. Wyświetlacze QMR-T maksymalizują wrażenia dotykowe dzięki wbudowanemu, wydajnemu odtwarzaczowi multimedialnemu opartemu na Tizen. Konstrukcja typu „ wszystko w jednym ” eliminuje potrzebę stosowania zewnętrznego odtwarzacza multimedialnego.

 

 

Seria QMR-T zapewnia lepszą widoczność dzięki nieoślepiającemu szkłu, które usuwa odbicia.

Całość zarządzania jest z platformy Magic Info, która pozwala skutecznie zarządzać infrastrukturą ekranów od strony hardware (kontrola, serwis zdalny, monitoring) oraz planować wyświetlanie kontentu. Cały system zainstalowany jest w środowisku IT Rossmanna, a jego intuicyjność spowodowała, że klient podjął decyzje, że bez problemu będzie sam obsługiwać system i go serwisować.

 

Platforma MagicINFO pozwala firmom wygodnie tworzyć treści, ustalać harmonogram oraz wyświetlać je w całej sieci urządzeń digital signage. To potężne rozwiązanie obejmuje trzy główne komponenty: MagicINFO Author, Server oraz Player. Oprogramowanie MagicINFO Author oferuje skuteczne narzędzia do formatowania, jak również prosty w obsłudze interfejs do tworzenia treści. Serwer typu „All in One” służy do zarządzania treścią, ustalania harmonogramu i sporządzania list odtwarzania na połączonych wyświetlaczach. Natomiast Player umożliwia prezentację treści bez potrzeby korzystania z zewnętrznego odtwarzacza multimediów czy dedykowanego komputera PC.

 

– Projekt jest rozwijany przez sieć Rossman. W tym roku 100 proc. sklepów będzie wyposażonych w  dwa ekrany w witrynach – informuje Marcin Sas.

 

Drogeria w Łódzkiej Manufakturze , jako sklep flagowy z najnowszymi rozwiązaniami, wskazuje kierunek rozwoju. Widać, że jest przestrzeń do rozwoju usług digital signage. W swoim flagowym sklepie Rossmann zainstalował odrębne kategorie nośników – takie jak  ekran Samsung LED, ściana złożona z videowall czy witrynowe ekrany 75”. Te wszystkie nośniki również zostały dołączone do serwera Magic Info.

 

– Flagowa drogeria przyszłości wyznaczyła standardy w komunikacji z klientami w obsłudze klienta. To koncepcja polegająca na połączeniu minimalistycznego designu z technologią. To nowe podejście do projektowania placówek łączących ekologię z dbałością o pozytywne doświadczenia zakupowe klientów – podsumowuje  Marcin Sas.

 

 

Numer IT RESELLER nr. 336/2020 – Aby przeczytać lub pobrać wydanie w wersji cyfrowej, kliknij w link lub poniższą okładkę.