Wyraźnie rośnie zainteresowanie modele DaaS.

Jak przewidywano od dawna, obserwujemy rosnące zainteresowanie subskrypcyjnym modelem wykorzystywania urządzeń – Device-as-a-service (DaaS). Tak przynajmniej wynika z badania The Subscription Economy Index (SEI) przygotowanego przez firmę Zuora. 

Trend rosnącego zainteresowania modelem DaaS jest faktem. Jak wynika z raportu, wzrost w ostatnich miesiącach wynosił około 36%, głównie dzięki elastyczności tego modelu. Najczęściej konsumowanymi produktami technologicznymi w modelu abonamentu są telefony i tablety, komputery, telewizory i akcesoria.

Urządzenia technologiczne odgrywają istotną rolę w naszym życiu, jednak ich cena znacznie wzrosła w ostatnich latach. Wystarczy spojrzeć chociażby na ceny smartfonów. W tym kontekście opłata za wykorzystanie sprzętu jest przedstawiana jako zrównoważona alternatywa dla zakupów, tak dla osób fizycznych, jak i firm. W ciągu ostatnich dziewięciu lat gospodarka subskrypcyjna pomnożyła się sześciokrotnie, co według badania The Subscription Economy Index (SEI) przygotowanego przez Zuora oznacza wzrost o ponad 435%.

Według danych firmy Simplr, najczęściej konsumowanymi produktami subskrypcyjnymi są telefony i tablety, które stanowią 28% całości, następnie laptopy, które stanowią 26%, a na końcu telewizory i akcesoria, które stanowią 21%. Trend ten nasilił się szczególnie w firmach, w których subskrypcja technologii wzrosła w ostatnich miesiącach o 36% dzięki elastyczności tego modelu, co oznacza oszczędności od 15% do 50% rocznie w porównaniu z przejęciem.

„Proponujemy niezrównaną wiarygodność – podkreśla w wywiadzie okładkowym Mariusz Ziółkowski, Senior Country General Manager TD SYNNEX