Wyższa sprzedaż ale z niższą marżą – Ericsson opublikował wyniki za pierwszy kwartał 2023 roku
Ericsson podaje wyniki za pierwszy kwartał 2023 roku. Szwedzki gigant sprzedaje więcej niż rok temu, ale z niższą marżą.
Sprzedaż organiczna pozostała niezmieniona rok do roku. Zgodnie z oczekiwaniami analityków sprzedaż organiczna segmentu Networks spadła o -2%, co było spowodowane niższymi nakładami inwestycyjnymi operatorów i optymalizacją zapasów wśród wielu klientów. Spadek został zrekompensowany wzrostem w innych segmentach biznesowych. Zgłoszona sprzedaż wzrosła do 62,6 (rok temu: 55,1) SEK. Dochód brutto z wyłączeniem opłat restrukturyzacyjnych wzrósł do 24,9 (rok temu: 23,3) mld SEK.
Jednocześnie, spadła marża oraz zysk. Marża wyniosła w pierwszym kwartale 39,8%, podczas gdy rok temu było to 42,3%. Zgłoszona marża brutto wyniosła 38,6% (rok temu: 42,3%). EBITA z wyłączeniem opłat restrukturyzacyjnych wyniosła 4,8 (5,0) mld SEK. EBITA wyniosła 3,8 (4,9) mld SEK. Zysk netto wyniósł 1,6 (rok temu: 2,9) mld SEK.
„Jesteśmy na drodze do kształtowania przyszłego krajobrazu branżowego i poszerzania naszego rynku adresowalnego poprzez wykorzystanie naszych możliwości 5G. Kontynuujemy realizację naszej strategii, aby wzmocnić naszą pozycję lidera w sieciach komórkowych, rozwijać naszą działalność korporacyjną i napędzać ciągłą transformację.” – powiedział Börje Ekholma CEO firmy Ericsson.