Wzrasta rola platform B2B w branży IT

Biznes potrzebuje szybkich, niezawodnych i transparentnych narzędzi do zarządzania łańcuchem dostaw. Platformy B2B są odpowiedzią na te oczekiwania. Oszczędzają przede wszystkim czas resellerów IT, dając im jednocześnie wydajny kanał do wyszukiwania i zamawiania towarów ze skategoryzowanych katalogów z jasną informacją dotyczącą ceny oraz szczegółów dostawy.

Platformy B2B błyskawicznie zmieniają się wraz z rozwojem możliwości technologicznych – stają się coraz bardziej intuicyjne, elastyczne i spersonalizowane względem odbiorcy, pozwalają na integrację z wewnętrznymi systemami klientów, automatyzując wiele czasochłonnych procesów. Sprawdźmy w jaki sposób platformy B2B rewolucjonizują sposób zakupu hurtowego stając się dziś wiodącym modelem, zwłaszcza w słynącej z nowoczesności branży IT.

 

Pełna informacja produktowa

Platformy B2B zmieniły sposób zakupów w branży IT. Specjaliści odpowiedzialni za dostawy nie muszą już wysyłać e-maili do dystrybutorów z prośbą o wyceny ani błądzić po zakamarkach Internetu, żeby wyszukać potrzebny produkt. Dostępne obecnie na rynku narzędzia upraszczają przede wszystkim proces pozyskania informacji na temat dostępności towaru oraz ceny czy oczekiwanego czasu dostawy. Platformy B2B są potężnymi bazami informacji, które upraszczają i przyspieszają wybór towaru i dostawcy. Pozwalają szybko i sprawnie zdobyć niezbędne dane, porównać je i dokonać najlepszej decyzji zakupowej. Dziś dostęp do takiej błyskawicznej informacji jest na wagę złota, pozwala to zapewnić dostępność produktów, płynność dostaw oraz dynamikę sprzedaży na odpowiednim poziomie.

 

Dostęp do szerokiej oferty

Platforma B2B firmy Senetic od początku stawiała sobie za cel zebrania całej, bogatej oferty sprzętu IT z ogólnodostępnego kanału e-commerce i stworzenia specjalnego miejsca, dedykowanego dla kontrahenta biznesowego – resellera. Odbiorca znajdzie tutaj pełne, kompleksowe, różnorodne portfolio produktowe firmy  Senetic, czyli wszystko co jest potrzebne do zbudowania infrastruktury IT w organizacji – od słuchawek po serwery. Klient ma kilka możliwości wyszukania produktów – po kategoriach, po nazwach producentów, czy wprowadzając part number produktu.

Przede wszystkim w prosty i intuicyjny sposób może skonfigurować swoje zamówienia, korzystając z bardzo bogatej oferty produktowej. Senetic od lat współpracuje z wiodącymi producentami w branży IT, co czyni jego ofertę przede wszystkim bardzo wszechstronną, odbiorca ma możliwość wyboru sprzętu kilkudziesięciu światowych marek. Platforma tego rodzaju, przy tak szerokim portfelu produktowym staje się więc swoistym market place, rozbudowanym o opisy produktów z ich kluczowymi parametrami.

 

Szybki proces zamawiania produktów

Użytkownik platformy B2B ma dostęp do kompletu informacji na temat potencjalnego zamówienia. Przede wszystkim widzi preferencyjne ceny dedykowane kanałom resellerskim – niższe niż w ofercie e-commerce. Bazując na przykładzie platformy firmy Senetic, klient może od razu zobaczyć, jak kształtuje się oficjalna cena na stronie internetowej, a jak wygląda cena z dedykowanym rabatem dla zakupu hurtowego. Odbiorca widzi w systemie także swój limit kredytowy i może kontrolować wydatki. Może sprawdzić dostępność produktów w magazynie głównym dostawcy (natychmiastowa wysyłka) oraz magazynie zewnętrznym z podanym szacowanym czasem dostawy. Po skompletowaniu koszyka użytkownik może wybrać metodę dostawy z kilku dostępnych opcji oraz preferowany rodzaj płatności.

 

– Dokładamy starań, żeby nasza platforma była responsywna i intuicyjna – mówi Łukasz Bojar, Wiceprezes w firmie Senetic. – Redukujemy wszelkie procesy do niezbędnego minimum, żeby narzędzie było dla naszych klientów przede wszystkim szybkie i przyjazne w użytkowaniu. Najważniejszą walutą każdej osoby, która prowadzi biznes, jest jego czas, więc naszym priorytetem jest, żeby odbiorca mógł samodzielnie, sprawnie, bez przeszkód zamówić niezbędny towar na preferowanych przez siebie warunkach dostawy czy płatności.

 

Personalizacja w platformach B2B

Jednym z trendów rozwoju nowoczesnych platform B2B jest dopasowanie do indywidualnych potrzeb odbiorców, jak np. możliwości integracji z wewnętrznymi systemami klienta przez dedykowane API. Pozwala to na jeszcze większą możliwość integracji platformy zakupowej z wewnętrznymi procesami klienta.

Platformy B2B, takie jak narzędzie firmy Senetic, agregują także wszystkie dane na temat historii zamówień, adresów wysyłek, czy wskazują możliwość kontaktu bezpośredniego z opiekunem handlowym. Pozwalają także na zgłoszenie procesu reklamacyjnego. Klient w jednym miejscu znajdzie wszystko, co niezbędne do sprawnej i szybkiej obsługi swojego zamówienia – w dzisiejszych czasach jest to kluczowa przewaga tego modelu zakupowego.

 

Grupa AB z rewelacyjnymi wynikami! Dystrybutor podał dane kwartalne z Q4 2023