Wzrasta zainteresowanie kibiców turniejami ESL One, Intel Extreme Masters i ESL Pro League. Największe turnieje ESL odnotowały ponad 90% wzrost oglądalności na całym świecie!
fot: Helena Kristiansson, ESL / IEM Katowice
ESL, największa na świecie firma esportowa, odnotowała znaczny wzrost w wielu statystykach dotyczących turniejów ESL. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2019 r. znacznie wzrosła liczba unikalnych użytkowników (+90%), godzin oglądania (+190%) i wyświetleń wideo (+55%). Jest to wynikiem większego zainteresowania kibiców turniejami ESL One, Intel Extreme Masters i ESL Pro League, które znacznie przebiły statystykami wydarzenia z 2018 r.*
W ciągu najlepszych czterech miesięcy z tego okresu odnotowane zostały duże przyrosty podczas głównych turniejów ESL, takich jak Intel® Extreme Masters Katowice w marcu, który gromadząc ponad 174 000 uczestnikami w ciągu dwóch weekendów, ustanowił rekordową liczbę oglądających wśród wszystkich turniejów ESL. W maju, zarówno ESL One Birmingham, jak i Intel Extreme Masters Sydney przewyższyły liczby widzów z ubiegłorocznych turniejów. ESL Pro League Occitanie w czerwcu również pobił swoje rekordy oglądalności, czyniąc ten sezon najbardziej oglądanym w historii ligi. ESL One Cologne w lipcu odnotował rekord najwięcej oglądanych godzin w turnieju CS:GO, który nie miał rangi major, a bilety zostały wyprzedane czwarty rok z rzędu. Odświeżenie marki w styczniu, pozytywnie wpłynęło na doświadczenie widzów, co zaowocowało znaczącym wzrostem prawie wszystkich najważniejszych wskaźników.
„Ten wzrost oglądalności i zainteresowania jest godny podziwu”, powiedział Ralf Reichert, dyrektor generalny ESL. „Otwarty ekosystem ESL umożliwia nam pracę z różnymi grami, które pozwalają ESL budować wyróżniające się, innowacyjne marki, takie jak IEM Katowice, ESL One Cologne i Birmingham, które rozwijają się i rosną z roku na rok. Będziemy dokonywać wszelkich starań, aby dalej budować świat, w którym każdy może być kimś, tworzyć ścieżkę dla każdego, kto weźmie udział w tych turniejach oraz dostarczać niezapomnianych chwil dla graczy, kibiców, partnerów”.
ESL 2019 r. – kamienie milowe
Intel Grand Slam ukończony w rekordowym czasie na ESL One Colgone
ESL One Cologne, powszechnie znane jako „Katedra Counter-Strike”, wyprzedało się cztery lata z rzędu i zanotowało 12,3 miliona oglądanych godzin, co dało nowy rekord turnieju CS:GO, który nie jest turniejem major. Zwycięska drużyna Liquid zabrała do domu łącznie 1 115 000 dolarów za zdobycie pierwszego miejsca i ukończenie drugiego w historii Intel Grand Slam za wygranie czterech pierwszych turniejów ESL i DreamHack Masters w rekordowym czasie 63 dni.
Odświeżenie ESL Pro League
Sezon 9 ESL Pro League i jego finały w Oksytanii na stadionie Sud de France Arena pobiły rekord oglądalności w całej historii ligi. Podwojenie oglądalności transmisji wideo do 66,6 miliona w porównaniu z Sezonem 8 i osiągnięcie ponad 16,1 miliona oglądanych godzin sprawiło, że był to najlepiej oglądany Sezon Pro League w swojej historii.
ESL One Birmingham ustanawia rekord oglądalności Dota 2
ESL One Birmingham, największy turniej w Wielkiej Brytanii, przewyższył najwyższą oglądalność turnieju ESL One Dota 2. Turniej osiągnął nowy rekord, wynoszący 306 070 widzów jednocześnie, co stanowi wzrost o 12,4% w stosunku do ostatniego rekordu w Hamburgu w 2017 roku. W ciągu weekendu na Dota 2 oglądano w sumie ponad 7,6 mln godzin.
IEM Sydney z nowym rekordem oglądalności w Australii
Tegoroczne wydarzenie z ponad 20 milionami widzów oglądającymi wirtualne zmagania pobiło wszystkie poprzednie rekordy oglądalności turnieju esportowego rozgrywanego w Australii. Fani Counter-Strike na całym świecie obejrzeli łącznie prawie 10 milionów godzin, co oznacza wzrost o 16% w stosunku do 2018 roku. Był to trzeci turniej zorganizowany w Sydney i 75. od jego rozpoczęcia w 2006 roku.
ESL oraz Intel gościli 174 000 fanów podczas najliczniej oglądanego turnieju esportowego w Katowicach
Wraz z 174.000 kibicami oglądającymi turnieje i towarzyszące im targi na żywo, 20 milionów ludzi oglądało każdego dnia transmisję online, co poskutkowało znaczącym wzrostem liczby widzów i sprawiło, że zawody stały się najlepiej oglądaną serią turniejów ESL w historii. Wydarzenie było transmitowane w 21 językach zarówno przez media tradycyjne, jak i cyfrowe.
ESL odegrało znaczącą rolę w kształtowaniu branży pod względem transmisji i produkcji imprez esportowych z udziałem najbardziej prestiżowych marek na świecie. Przecierało szalki dla turniejów stadionowych i konsekwentnie biło kolejne rekordy. Odświeżenie marki było kolejnym krokiem w strategii rozwoju ESL i lepiej zintegrowało marki partnerskie, powiększając przy tym swoją ogromną bazę fanów.