Wzrost kosztów utrzymania sprawia, że pracownicy skłaniają się ku pracy hybrydowej

Coraz więcej pracowników zwraca się w stronę pracy hybrydowej, ze względu na to, że koszty utrzymania ciągle rosną.

Z najnowszych danych firmy Slack wynika, że 70% pracowników uważa, że praca hybrydowa pomogła im poradzić sobie z rosnącymi kosztami, ponieważ teraz wydają mniej na jedzenie i transport do biura. Badanie wykazało również, że praca hybrydowa stała się tak integralną częścią życia większości ludzi, że dwie trzecie (66%) twierdzi, że prawdopodobnie zaczęłoby szukać nowej pracy, gdyby ich obecny pracodawca przestał ją oferować.

„Sposób, w jaki pracujemy, zmienił się i nigdy się nie cofniemy do modelu pracy sprzed pandemii” – powiedział Chris Mills, Head of Customer Success, EMEA, w firmie Slack. „Dlatego wszystkie firmy powinny wprowadzić i nadać priorytet cyfrowej centrali”.

Z badania przeprowadzonego przez Slack wśród ponad tysiąca brytyjskich pracowników wynika, że większość (73%) uważa, że praca hybrydowa pozostanie na dłużej, a 53% jest zdania, że firmy powinny działać na podstawie podejścia digital-first.

Firma głośno promowała swoją ideę „cyfrowej siedziby”, w której firmy powinny zrezygnować z fizycznych biur i, co nie jest zaskakujące, okazało się, że wielu respondentów badania również poparłoby taki pomysł. Niemal trzy czwarte (74%) stwierdziło, że ich zdaniem cyfrowa siedziba byłaby kluczowa dla sukcesu pracy hybrydowej, a 73% zgodziło się, że posiadanie takiej polityki mogłoby dać firmom przewagę konkurencyjną.

Tak zwana „praca asynchroniczna”, w której komunikacja nie odbywa się w czasie rzeczywistym, również zyskuje na popularności. Ponad dwie trzecie (69%) stwierdziło, że docenia dodatkowy czas, jaki daje im pisanie odpowiedzi, a podobny odsetek (64%) stwierdził, że zwiększa to produktywność, ponieważ nie muszą czekać, aż inni skończą swoją pracę.