Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wzrost sprzedaży pomimo wielu wyzwań – Maxcom przedstawił wyniki finansowe za rok 2022

Pomimo wielu wyzwań podyktowanych sytuacją geopolityczną na świecie
oraz ekonomicznymi realiami Polski, Spółka Maxcom SA zwiększyła w 2022 roku sprzedaż o prawie 5% w porównaniu do roku 2021, odnotowując jednocześnie rekordowe przychody ze sprzedaży. Portfolio Maxcom zostało wzbogacone o nowe linie produktowe takie jak urządzenia Smart Home, laptopy, innowacyjne systemy montażowe dla fotowoltaiki czy biżuteryjne edycje limitowane smartwatchy.

W 2022 roku Maxcom musiał mierzyć się z konsekwencjami wojny w Ukrainie. Szczególnie dotkliwe były wzrosty cen usług i komponentów, które wykorzystywane są w produkcji elektroniki użytkowej, bezprecedensowy wzrost kursu dolara (USD) będącego walutą zakupową produktów Maxcom w stosunku złotówki (PLN), w której wyceniana jest znakomita większość sprzedaży Maxcom niemalże o 20% oraz gigantyczna inflacja w Polsce, która determinowała koszt pieniądza najwyższy od kilkunastu lat.

Mimo niestabilnej sytuacji na rynkach w roku 2022 Spółce udało się znacząco poprawić wskaźnik płynności gotówkowej, a cykl rotacji należności handlowych został skrócony o 15 dni. Sukcesem było też skrócenie cyklu rotacji zapasów o 17 dni. Maxcom zwiększył sprzedaż w roku 2022 o prawie 5% w porównaniu do roku 2021 oraz wypracował tym samym rekordowe przychody ze sprzedaży sięgające 128 125 tys. zł.

Na wyraźny wzrost zainteresowania firmą Maxcom wpłynęło rozszerzenie asortymentu
o produkty wpisujące się w obowiązujące trendy oraz stanowiące odpowiedź na zapotrzebowanie rynku, rozwój e-commerce oraz wzrost eksportu. Nowy asortyment dotyczył nie tylko marki własnej, ale również znanych, światowych brandów współpracujących z firmą.

Zarząd Spółki Maxcom przewiduje znaczący wzrost przychodów Spółki w roku 2023. Marka utrzymuje pozycję dominującego dostawcy urządzeń dla krajowych sieci sprzedaży i operatorów komórkowych, w kategoriach telefonów klasycznych oraz dynamicznie zbliża się do czołówki producentów smartwatchy.  Systematycznie rośnie także sprzedaż produktów z tych kategorii na rynkach zagranicznych – marka obecna jest już
w przeszło 20 krajach, głównie europejskich.

Maxcom stale rozwija swoje portfolio produktowe, aby stawało się coraz bardziej konkurencyjne i dopasowane do zróżnicowanych potrzeb konsumentów. Nowy asortyment dotyczy linii Maxcom, ale również współpracujących z firmą światowych brandów, jak Lenovo czy amerykański JLab. Produkty Maxcom wpisują się w trend elektromobilności (jak np. hulajnogi elektryczne czy napędy elektryczne Rubbee X), kanony mody (np. edycje limitowane smartwatchy stworzone we współpracy z marką ANIA KRUK oraz designerskie słuchawki marki JLab), kierunek szeroko rozumianego inteligentnego domu (roboty sprzątające czy urządzenia Smart Home) oraz umożliwiające seniorom odnalezienie się w świecie nowych technologii (np. klasyczne telefony z funkcją WhatsApp).
Spółka rozwija też ofertę rozwiązań związanych z systemami energii odnawialnej, która opiera się na hurtowej sprzedaży komponentów fotowoltaicznych. Nowością w portfolio Maxcom są również laptopy oraz dekodery DVB-T2, stanowiące odpowiedź na zapotrzebowanie rynku.

 

Microsoft wybuduje kolejne data center w Europie – chociaż uzyskanie zgód było nadzwyczaj trudne.