Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

X Elona Muska wciąż podlega kalifornijskiemu prawu dotyczącemu moderowania treści

W czwartek X Elona Muska nie zablokował prawa stanu Kalifornia, które nakłada na firmy mediów społecznościowych obowiązek publicznego ujawniania, w jaki sposób moderują określone treści na swoich platformach. 

Prawo wymaga, aby firmy z branży mediów społecznościowych osiągające znaczne roczne przychody brutto publikowały półroczne raporty opisujące stosowane przez nie praktyki moderowania treści oraz dostarczające dane na temat liczby nieodpowiednich postów i sposobów ich rozwiązania.

X trafił pod lupę w związku z jego zasadami moderowania treści, a wiele firm wstrzymuje się z wykupem reklam na tej platformie. X we wrześniu pozwał Kalifornię o uchylenie ustawy o moderowaniu treści, twierdząc, że narusza ona prawa do wolności słowa wynikające z Pierwszej Poprawki do Konstytucji Stanów Zjednoczonych i konstytucji stanu Kalifornia.

Amerykański sędzia okręgowy William Shubb w ośmiostronicowej decyzji odrzucił wniosek firmy zajmującej się mediami społecznościowymi. „Chociaż wydaje się, że wymóg raportowania nakłada znaczne obciążenie na firmy z branży mediów społecznościowych, nie wydaje się, aby był on nieuzasadniony lub nadmiernie uciążliwy w kontekście pierwszej poprawki do ustawy” – napisał Shubb.

Shubb spotka się z prawnikami zajmującymi się tą sprawą 26 lutego na konferencji poświęconej harmonogramowi. Shubb uznał wymogi prawne dotyczące „warunków świadczenia usług” za integralne i stwierdził, że ich obecność może być głównym czynnikiem decydującym dla użytkowników.

Na początku tego miesiąca Unia Europejska poinformowała, że prowadzi dochodzenie w sprawie X w związku z podejrzeniami o naruszenie obowiązków, częściowo dotyczącymi postów opublikowanych po atakach Hamasu na Izrael. Jest to pierwsze dochodzenie na podstawie ustawy o usługach cyfrowych (DSA). Po atakach Hamasu na Izrael z 7 października X i inne firmy zajmujące się mediami społecznościowymi zostały zalane fałszywymi obrazami i wprowadzającymi w błąd informacjami. X oświadczył, że nadal zobowiązuje się do przestrzegania DSA i współpracuje w procesie regulacyjnym.

https://itreseller.pl/podsumowanie-10-edycji-future-book-forum/