Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Xiaomi bije rekordy: 51,2 mld dolarów przychodu i wzrost zysków o 41,3%

Xiaomi

Firma Xiaomi Group opublikowała raport finansowy za 2024 rok, który pokazuje imponujący wzrost przychodów i zysków. Spółka odnotowała rekordowe 51,2 miliarda dolarów przychodu, co oznacza wzrost o 35% w porównaniu z poprzednim rokiem. Jeszcze większy wzrost dotyczy zysku netto – Xiaomi zarobiło 3,8 miliarda dolarów, co stanowi o 41,3% więcej niż w 2023 roku.

Największą część przychodów wygenerował sektor smartfonów i AIoT, osiągając wynik 46,6 miliarda dolarów (+22,9% r/r). Innowacyjne projekty, w tym elektryczne samochody Xiaomi, przyniosły 4,6 miliarda dolarów, jednak ta część działalności nadal przynosi straty – w 2024 roku wyniosły one 870 milionów dolarów.

 

Xiaomi umacnia pozycję w smartfonach i sztucznej inteligencji

W 2024 roku Xiaomi utrzymało swoją pozycję wśród trzech największych producentów smartfonów na świecie – według danych Canalys firma miała 13,8% udziału w rynku, co oznacza wzrost o 1 punkt procentowy. Globalna liczba aktywnych użytkowników urządzeń Xiaomi osiągnęła 702,3 mln (+9,5% r/r), a liczba urządzeń podłączonych do platformy AIoT (poza smartfonami, tabletami i laptopami) wzrosła do 904,6 mln (+22,3% r/r).

Firma intensywnie rozwija także swoje kompetencje w sztucznej inteligencji (AI). Nowe technologie, w tym model HyperAI, zostały zaimplementowane w systemie operacyjnym Xiaomi Pengpai OS 2, który integruje AI z ekosystemem urządzeń Xiaomi – od smartfonów po samochody elektryczne.

 

Xiaomi SU7 Ultra

 

Xiaomi na rynku samochodów elektrycznych

Jednym z najważniejszych osiągnięć firmy w 2024 roku było wejście na rynek samochodów elektrycznych. Model Xiaomi SU7 osiągnął wynik 136 854 sprzedanych egzemplarzy w pierwszych 12 miesiącach. To znaczący krok w realizacji strategii „Full Ecosystem for People, Cars and Homes”, łączącej technologie mobilne, AI i motoryzację.

Firma rozwija także patenty związane z branżą motoryzacyjną – w 2024 roku Xiaomi uzyskało ponad 1 000 nowych patentów związanych z pojazdami elektrycznymi. Całkowita liczba patentów firmy na świecie przekroczyła 42 000.

 

Inwestycje w badania i rozwój

Strategia Xiaomi zakłada intensywne inwestycje w technologie przyszłości. W 2024 roku firma przeznaczyła 3,4 miliarda dolarów na badania i rozwój, co oznacza wzrost o 25,9% r/r. Zespół R&D liczył 21 190 pracowników, co stanowiło 48,5% całego zatrudnienia w firmie.

Wśród kluczowych premier produktowych znalazły się:

  • Xiaomi SU7 Ultra – elektryczny samochód z trzema silnikami (dwa V8s i jeden V6s),
  • Mijia Pro 1.5 HP – energooszczędny klimatyzator,
  • Mijia dual-zone washing machine – nowoczesna pralka z systemem suszenia,
  • Xiaomi 15 Ultra – flagowy smartfon z aparatem Leica.

 

 

Ekspansja na rynki zagraniczne

Xiaomi konsekwentnie zwiększa swoją obecność na rynkach międzynarodowych. W 2024 roku przychody z działalności zagranicznej wyniosły 21,5 miliarda dolarów, co stanowiło 41,9% całkowitych przychodów firmy.

Smartfony Xiaomi znalazły się w top 3 pod względem sprzedaży w 56 krajach i regionach oraz w top 5 w 69 krajach. Największe wzrosty udziału rynkowego zanotowano w:

  • Afryce – 11,3% (+2,4 p.p.),
  • Azji Południowo-Wschodniej – 16,1% (+2,0 p.p.),
  • Bliskim Wschodzie – 18,6% (+1,5 p.p.).

 

Xiaomi stawia na retail i rozwój sprzedaży offline

Firma rozwija także sieć sprzedaży stacjonarnej. Na koniec 2024 roku w Chinach działało 15 000 sklepów Xiaomi, a firma planuje otwarcie 10 000 nowych placówek za granicą w ciągu najbliższych 5 lat.