Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Xiaomi buduje europejskie centrum R&D – pięciu byłych menedżerów BMW dołącza do zespołu

xiaomi yu7

Chiński gigant technologiczny Xiaomi przyspiesza ekspansję w branży motoryzacyjnej. Firma pozyskała pięciu byłych menedżerów BMW, którzy zasilą nowo tworzone europejskie centrum badawczo-rozwojowe. Ambicje są ogromne: firma chce w 2025 roku sprzedać więcej elektryków niż Audi, Mercedes i Porsche razem wzięte.

Portal Carscoops poinformował, że Xiaomi znacząco wzmacnia swoje zaplecze inżynieryjne w Europie. Co najmniej pięciu byłych menedżerów BMW dołączyło do firmy, a ich doświadczenie ma pomóc w budowie pozycji chińskiej marki na wymagającym rynku samochodów elektrycznych.

Kluczową postacią w tej układance jest Rudolf Dittrich, były pracownik BMW z 15-letnim stażem, który objął stanowisko szefa europejskiego centrum R&D Xiaomi. Dittrich nie tylko zna niemiecką inżynierię od podszewki, ale ma też doświadczenie w motorsporcie – wcześniej pracował dla zespołów Formuły 1: Williamsa i Saubera. Do zespołu dołączył również Dusan Salac, który pracował zarówno w BMW, jak i w Rolls-Royce.

Chociaż Xiaomi nie podało jeszcze lokalizacji europejskiego centrum R&D, wszystko wskazuje na to, że firma intensywnie inwestuje w obecność na Starym Kontynencie – nie tylko jako producent smartfonów, ale także jako pełnoprawny gracz na rynku elektromobilności.

 

Ambitne cele sprzedażowe i nowa ofensywa modelowa

Xiaomi planuje w 2025 roku sprzedać w Chinach 35 tysięcy samochodów elektrycznych – co oznaczałoby przebicie rocznej sprzedaży takich marek jak Volkswagen, Audi, BMW, Mercedes-Benz i Porsche (łącznie). To odważna deklaracja, szczególnie że jeszcze rok temu firma dopiero wprowadzała na rynek swój pierwszy model – elektrycznego sedana SU7.

 

xiaomi yu7

 

Obecnie Xiaomi rozszerza ofertę o bardziej zaawansowaną wersję SU7 Ultra – superszybki wariant, który spotkał się z dużym zainteresowaniem klientów. Jednak prawdziwy przełom ma nadejść w 2025 roku wraz z premierą SUV-a YU7, który ma być bezpośrednim konkurentem Tesli Model Y.

SUV YU7 w liczbach:

  • Długość: 4999 mm
  • Szerokość: 1996 mm
  • Wysokość: 1600 mm
  • Rozstaw osi: 3000 mm
  • Układ napędowy: dwa silniki elektryczne
  • Bateria: litowo-żelazowo-fosforanowa (LFP)
  • Moc szczytowa: 130 kW + 235 kW (łącznie 691 KM)
  • Prędkość maksymalna: 240 km/h

Zatrudnienie kluczowych inżynierów z niemieckiego sektora motoryzacyjnego to strategiczny krok, który może znacząco zwiększyć wiarygodność Xiaomi w oczach europejskich konsumentów. Jak wskazują analitycy, doświadczenie z BMW czy Rolls-Royce’a może pomóc chińskiej marce w spełnieniu europejskich norm jakości i bezpieczeństwa, a także w dostosowaniu designu i technologii do wymagań lokalnych rynków.

Nie bez znaczenia jest też timing. Xiaomi intensyfikuje działania w momencie, gdy wielu europejskich producentów przechodzi restrukturyzację i ogranicza wydatki na nowe linie produktowe. W tej luce pojawia się miejsce dla dynamicznego gracza z doświadczeniem w elektronice konsumenckiej i dużym zapleczem kapitałowym.